علی اکبری معلم  تبیین کرد؛ هدف از برگزاری نشست های علمی مدرسه انقلاب اسلامی  سلسله نشست های علمی مدرسه انقلاب اسلامی به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی از تاریخ 12 بهمن ماه تا  27 بهمن ماه با حضور  استادان و اعضای هیات علمی از مراکز و گروه‌های علمی به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می گردد. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در افتتاحیه برنامه مدرسه انقلاب اسلامی در نکوداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در امروز چهارشنبه دوازده بهمن ماه 1401 با حضور اساتید و اندیشمندان به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید ، در ابتدای جلسه دکتر علی اکبری معلم مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  طی سخنانی هدف از برگزاری این نشست ها را  توضیح دادند که در ادامه می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین
میلاد مسعود امام محمد تقی (جواد الائمه) علیه السلام و سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)  به وطنو آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی را تبریک عرض می کنم و تقارن میلاد نهمین پیشوای شیعیان با آغاز جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی را به فال نیک می گیرم. و به روح بلند شهدای راه حق و آزادی درود می فرستم.

عظمت انقلاب اسلامی ایران
انقلاب اسلامی ایران به رهبری مصلح بزرگ قرن حضرت امام خمینی(ره)، نتیجه ایجاد تحول شگرف در باور مردم ایران از شاه خواهی به باور ولایت خواهی بوده است؛ که پس از پیروزی بر رژیم مستبد و غربگرای پهلوی منجر به تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران با محوریت ولایت فقیه شده است. انقلاب اسلامی با ارائه الگوی مردم سالاری دینی به جهانیان، دو الگوی لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی غرب را به چالش کشید و به جهان خسته از نظام های تک ساحتی و به دور از معنویت و غیبت خدا در جامعه، نور امید بخشیده است. 
از مهم‌ترین وجوه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های اجتماعی جهان، اسلام خواهی و معنویت اسلامی است و نظام برخاسته از انقلاب اسلامی در پی محقق ساختن احکام و قوانین الهی با خواست و پشتیبانی مردم برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت می باشد و طی چهل و چهار سال گذشته، گام های بلندی در تحقق اهداف خود برداشته است و همچنان ثابت و استوار برای رسیدن به آرمان های اصلی خود، تلاش مضاعف دارد. 

اهداف برنامه مدرسه انقلاب اسلامی
ما در حیطه رسالت، هدف و وظایف خود در این مسیر پر فراز و نشیب، همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران در راه تحقق هدف های بلندش هستیم. 
از اهداف مهم گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پشتیبانی نظری و عملی سیاسی از نظام جمهوری اسلامی ایران، تبیین نظام‌مند نظام سیاسی اسلام، پاسخگویی به نیازهای فکری و پرسش های سیاسی جامعه، بررسی فرصت ها و تهدیدهای پیش روی انقلاب اسلامی، تحلیل مسائل مربوط به انقلاب اسلامی و نظام و کمک به ارتقای سطح کارآمدی نظام است. در این راستا برنامه مدرسه انقلاب اسلامی در نکوداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، طراحی و به مرحله اجرا گذاشته می شود.
 از اهداف مدرسه انقلاب اسلامی می‌توان به تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، انتقال ارزش‌ها، هدف ها و اصول انقلاب اسلامی، پاسخ به شبهات در حوزه سیاسی، افزایش امیدواری و نشاط اجتماعی و مشارکت در جهاد تبیین اشاره کرد.

گروه هدف
 گروه هدف این برنامه، قشرهای مختلف مردم جامعه به ویژه طلاب و دانشجویان و مسئولان حوزه سیاسی و فرهنگی می باشند.

همکاران برنامه
 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران،دبیرخانه همایش بین المللی انقلاب اسلامی و جامعه معاصر؛ فرصت ها و چالش ها، انجمن مطالعات سیاسی حوزه، دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، گروه فلسفه سیاسی و فقه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه و حوزه ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه در برنامه مدرسه انقلاب اسلامی با گروه علوم سیاسی همکاری می نمایند. 

محتوای برنامه
بیش از بیست نفر از استادان و اعضای هیات علمی از مراکز و گروه‌های علمی مذکور با ارائه نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات خویش در قالب ۱۴ کرسی ترویجی به طور مستقیم در تحقق هدف مدرسه انقلاب اسلامی در ارتقای سطح کارآمدی نظام با گروه علوم سیاسی همکاری می کنند. برنامه مدرسه انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن تا ۲۷ بهمن 1401 هر روز به غیر از روزهای تعطیل در اتاق جلسات پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه برگزار می¬شود.
 مباحث و موضوعات کرسی¬های برنامه مدرسه انقلاب اسلامی در ابعاد فلسفه سیاسی، فقه سیاسی و جامعه شناسی سیاسی با رویکرد اسلامی مطرح می شوند.
سپاس گزاری از همکاران

 در اینجا از همراهی و کمک همه استادان و همکاران در تکمیل برنامه مدرسه انقلاب اسلامی و اجرای آن صمیمانه سپاسگزارم. امید است با فضل الهی و توجه خاص حضرت صاحب الامر علیه السلام بتوانیم در تحقق هدف آن موفق شویم.


 
منبع: روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی, مدرسه انقلاب اسلامی, ر نکوداشت دهه فجر انقلاب اسلامی 1401, دکتر علی اکبری معلم
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 140
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما