وِیژه‌برنامه گرامیداشت چهلمین روز شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی برگزار شد/ رونمایی از کتاب «نگاهی راهبردی به آموزه‌های اسلامی در بیان و بنان شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی(رحمه الله)»

مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی (رحمة الله علیه) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی(رحمه الله) روز دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲ با حضور حجت الاسلام والمسلمین استاد نجف لک‌‍زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام)، حجت الاسلام والمسلمین بامری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان، فرزند شهید آیت الله سلیمانی(ره)، نمایندگان طلاب سیستان و بلوچستان مقیم قم و تنی چند از اساتید و طلاب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.


                            
 

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین استاد نجف لک‌زایی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سلیمانی(ره)، یکی از صفات بارز این شهید را انس با قرآن کریم عنوان کردند.

ایشان در ادامه با قرآئت آیه 8 سوره صف( يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ) عنوان کردند این آیه برای آن عالم وارسته صدق می‌کند یعنی دشمنان اسلام فکر می‌کردند با ترور می‌توانند نور حق و حقیقت را خاموش کنند ولی نه تنها نور الهی خاموش نمی‌شود بلکه تجربه نشان داده است همیشه با شهادت عالمان و بزرگان، مسیرهای جدید حقیقت باز خواهد شد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد، همه ما باید از شهید آیت الله سلیمانی(ره) درس‌های بزرگی بیاموزیم و به عنوان یک الگو و اسوه به ایشان نگاه کنیم و به سهم خودمان از قرآن به عنوان کتاب اصلی آیین و سبک زندگی درس بگیریم.
استاد لک‌زایی افزود: شهید آیت الله سلیمانی
(ره) توجه ویژه‌ای به عموم مردم داشت و برای ایشان فرقی نداشت که آنها افراد عادی جامعه هستند یا مقامات کشوری. همچنین آن شهید بزرگوار عنایت خاصی به خانواده شهدا داشتند و در مراسم تکریم شهدا حاضر می‌شدند و سخنرانی  می‌کردند.

               

در پایان برنامه از کتاب «نگاهی راهبردی به آموزه‌های اسلامی در بیان و بنان شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی(ره)» نوشته رضا لک‌زایی و مهدی لک‌زایی رونمایی به عمل آمد.

منبع:روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
كلمات كليدي : مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت آیت الله سلیمانی

تاریخ خبر: 1402/3/25 پنجشنبه
تعداد بازدید کل: 199 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 200
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما