معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: دانش مطلوب از سنجه های تمدن است/ همه تعالی ها و پیشرفت ها با پژوهش ارتباط دارد معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دانش مطلوب را از سنجه های تمدن دانست و گفت: علم و تولید آن و تمدن و پیشرفت، مدیون پژوهش و مبتنی بر پژوهش هاست. به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی ایسکا(پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ) به نقل از  پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز ) حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب نژاد صبح امروز (24 آذرماه) در آیین تجلیل از برترین‌های پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که علم و تولید آن و تمدن و پیشرفت، مدیون پژوهش و مبتنی بر پژوهش هاست، اظهار داشت: تولید و گسترش علوم در پرتو پژوهش و نگارش ممکن می شود.


وی با اشاره به فرمایشی از امام صادق(ع) گفت: وقتی که انسان چیزی را می پژوهد و می نگارد، اندیشه ها و پژوهش ها به عنوان میراث علمی ماندگار خواهد شد؛ دانش مطلوب، یکی از سنجه های تمدن است و از سویی علمی مفید خواهد بود که به پژوهش وابسته باشد.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که همه تعالی ها و پیشرفت ها با پژوهش ارتباط دارد، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی برای پژوهش جایگاه ویژه ای قائل شده و امسال ششمین سالی است که هفته پژوهش در آن برپا می شود و بر اساس اصول و قواعدی بررسی هایی صورت گرفته و برنامه های هفته پژوهش در حال برگزاری است.  

وی افزود: یکی از مهم ترین اهداف برپایی هفته پژوهش، آن است که برترین های پژوهش را در سطوح مختلف طبقه بندی کنیم و معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر اساس دستورالعمل های مشخص، فعالیت های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی را در 5 بخش مورد بررسی قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوب نژاد اظهار داشت: یکی از بخش ها، مربوط به اعضای هیئت علمی پژوهشی است که 103 عضو هیئت علمی پژوهشی در دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت دارند که در این بخش یک نفر حائز رتبه اول شد که نمره 100 را کسب کرده است و یک نفر حائز رتبه سه و یک نفر نیز شایسته تقدیر شده است.

وی گفت: در بخش تجلیل از محققان نیز یک نفر رتبه یک، یک نفر رتبه دو و یک نفر شایسته تقدیر شده اند؛ از میان 12 پژوهشکده و مرکز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سه پژوهشکده به عنوان پژوهشکده شایسته تقدیر معرفی می شوند؛ در بخش گروه های پژوهشی نیز باید گفت که از میان 39 گروه پژوهشی این پژوهشگاه، سه گروه بر اساس بالاترین نمره کسب کرده، شایسته تقدیر شدند.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: 33 مجله در دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد و مجله ای که بالاترین نمره را کسب کرده باشد، به عنوان رتبه برتر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم گیری هیئت رییسه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، افراد یا مراکزی که در یک سال گذشته در جشنواره ها و همایش ها حائز رتبه شده باشند، در ششمین هفته پژوهش نیز مورد تقدیر قرار می گیرند؛ همچنین، کسانی که سه دوره در دوره شش ساله هفته های پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی دارای امتیاز شده اند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
 
منبع: پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )
کلمات کليدي
هفته پژوهش 99, حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یعقوب نژاد, مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی - اسلامی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 220
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما