معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد: تولید ۲۹۰ مقاله علمی در یکسال گذشته در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکنون توانسته است بیش از ۱۶۰ همایش ملی و بین المللی را برگزار و ۲۹۰ مقاله را طی سال گذشته به تدوین رسانده است. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی نژاد در آیین افتتاحیه هفته پژوهش و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی که با شعار «امتداد مسئله محوری در چرخه حکمرانی» در تالار امام حسین(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در راستای اهداف و رسالت هایی که برای آن تعریف شده است، به دنبال همکاری با قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، سمت و سو دادن به فعالیت های علمی پژوهشگران در فضای مجازی، ورود در عرصه های علمی بین المللی و تدوین کلان برنامه با دو رویکرد مسئله محوری و چرخه حکمرانی می باشد.


وی افزود: مسئله محوری همان دیدن مسئله و مشکل جامعه و چاره جویی علمی برای آن است و چرخه حکمرانی نیز کشف و پاسخگویی به نیازهای نظام می باشد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: کلان برنامه به نحوی نقشه راهی برای گروه های علمی ماست؛ کلان برنامه به گروه ها می گوید که فعالیت های آنان باید به چه سمت و سویی برود.

وی، کلان برنامه را چندبعدی و چندمحصولی دانست و گفت: کلان برنامه برخلاف کلان پروژه دارای ابعاد مختلفی بوده و به دنبال تولید محتوا برای ۱۳ عرصه گوناگون است.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد، انسجام بخشی و انسجام گرایی را یکی از محورهای مدنظر کلان برنامه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برشمرد و تصریح کرد: در بازدیدی که از پژوهشکده های مختلف به عمل آمد، محورهای کلان برنامه تا حد زیادی تشریح شد.

وی با اشاره به پروژه های در دست نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: بیش از ۲۰۰ محتوای در دست نشر داریم.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: این پژوهشگاه تاکنون توانسته است بیش از ۱۶۰ همایش ملی و بین المللی را برگزار کند و ۲۹۰ مقاله را طی سال گذشته به تدوین رسانده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد از نشریات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در تعیین پژوهشکده های برتر، ۴۷ شاخص را در نظر گرفته ایم؛ همچنین در تعیین نشریات، گروه ها و محققین برتر نیز شاخص ها و مؤلفه های بسیاری را مدنظر قرار داده ایم و در هفته پژوهش امسال از آنان تقدیر به عمل خواهیم آورد.
منبع: روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار هشتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم, حجت الاسلام دکتر حسین الهی نژاد
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 137
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما