نسخه آزمایشی
ویدئو ها
حبیب الله بابایی
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله بابایی مطرح کرد: پروژه علمی«قرآن و تمدن» رونمایی می‌شود فاز اول پروژه علمی «قرآن و تمدن» طی مراسمی در روز اول خردادماه مصادف با شانزدهمین روز ماه مبارک رمضان در قم رونمایی می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله بابایی، مسئول پروژه علمی قرآن و تمدن در گفت‌وگو با ایکنا گفت: پروژه علمی قرآن و تمدن مدت دوسال است که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آغاز شده است و مجموعه‌ای از اساتید ، مباحثاتی در این زمینه ارائه کرده و مقالاتی نگاشته‌اند تا فهمی تمدنی از قرآن ارائه شود.
وی با بیان اینکه در این زمینه دو کار در حال انجام است که یکی تفسیر تمدنی قرآن به صورت ترتیبی و دیگری تفسیر موضوعی تمدن است تصریح کرد: در بخش موضوعی تاکنون هشت مقاله تألیف شده است که این فاز در روز اول خرداد ماه در قم رونمایی می‌شود.
بابایی با بیان اینکه این پروژه، تفسیری است و قرار نیست به همه سؤالات و شبهات در مورد بحث تمدن و قرآن پاسخ دهد اظهار کرد: در گام نخست هدف این است که نشان دهیم چگونه از آموزه‌ها و نکات قرآنی می‌توان فهم تمدنی داشته باشیم بنابراین اگر بخواهیم به همه جوانب بپردازیم کار وسیعی را طلب می کند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پاسخ به این سؤال که اساساً چه میزان از قرآن قابلیت بهره تمدنی دارد اظهار کرد: صاحبان مقالات مدعی‌اند که در موضوعاتی مانند شعوب، تعارف، تعاون و ... قابلیت مباحث تمدنی وجود دارد ولی اینکه ادعا کنیم از همه آیات قرآن می‌توان برداشت تمدنی داشت ممکن است پذیرفته نباشد.
منبع: خبرگزاری ایکنا
کلمات کليدي
اخبار مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی, حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابایی
 
امتیاز دهی
 
 

چرا نهاد علم در ایران فاقد مسئله است؟
چگونه رفتارهای اخلاقی وزن تمدنی پیدا می‌کنند
تنوع زبانی و عدالت معرفتی از ضرورت‌های دانشگاه تمدن‌ساز است
کوثر و معنای تمدنی آن ( دکتر حبیب الله بابایی)
لزوم توجه به امیدهای شکل گرفته در گذشته تمدن اسلامی
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 128
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما