رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

توهین به قرآن کریم نماد تروریسم نرم غرب علیه دین اسلام است

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با قدس، هتاکی به قرآن کریم را نماد تروریسم نرم غرب علیه دین اسلام دانست

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،  یک گروه‌ ا فراطی دانمارکی باردیگر و با حضور در مقابل سفارت کشور عراق در کپنهاگ اقدام شرم آور اهانت به قرآن کریم، را تکرار کردند. درحالی که برخی کارشناسان این اتفاقات را مقدمه چینی نظام اندیشه‌ای غربی برای راه انداختن جنگ‌های صلیبی مدرن آنهم به دلیل حس سرخوردگی و عقب ماندگی از جهان اسلام می‌دانند اما دلیل سکوت «واتیکان» در قبال تکفیری گری این افراطیون مشخص نیست. روز جمعه هم اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس دانمارکی در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند. در واکنش به این حوادث که  جرقه آن از سوئد زده شد، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر خارجه سوئد اعلام کرد که این نهاد وضعیت فرستاده سوئد را به دلیل هتک حرمت به قرآن به حالت تعلیق در آورده است. 


آزادی های غربی، تروریسم نرم است
در همین رابطه، حجت‌الاسلام والمسلمین استاد نجف لک زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشگر علوم دینی و سیاسی در گفتگو با خبرنگار روزنامه قدس، با بیان اینکه اهانت اخیر غربی‌ها به قرآن مجید باید در سطوح مختلف بررسی شود. ایشان سطح اول این تحلیل را متوجه ادعای « آزادی در غرب» دانست و افزود: وقتی قرار است آزادی در کشورهای غربی تعریف شود حد و شرط آزادی این است که به دیگران آسیبی نرسانید. استاد نجف لک زایی آزادی را ملازم با قانون دانست که در غیر این صورت، آزادی بی حد و حصر موجب هرج و مرج و در نهایت آنارشیسم خواهد شد. بنابراین چیزی که در غرب ادعا می شود نوعی خشونت و تروریسم نرم است و حتی مورد قبول خودشان هم نیست. 
هولوکاست نماد «تناقضات» غرب است 
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه: کسی که به قرآن اهانت می کند در حقیقت باعث ناراحت و خشمگین کردن دو میلیارد مسلمان شده است و ارتباطی با آزادی پیدا نمی کند گفت: همین افراد مدعی آزادی در ماجرای هولوکاست ضد تعاریف عمل کردند؛ در هولوکاست گفته می‌شود هیتلر تعدادی از یهودیان را در کوره‌های آدم‌سوزی کشته است و برخلاف ادعای غربی‌ها تحقیقات در این زمینه ممنوع است و پژوهشگرانی که وارد این  قلمرو شوند به جرم واهی «یهود ستیزی» مورد پیگیرد و مجازات قرار می گیرند. 
جنایات داعش گواه تکفیرگرایی «غرب» است 
این استاد دانشگاه افزود: در تاریخ اسلام تحقیق در هیچ موضوعی ممنوع نیست، در حالیکه غربی ها در زمینه هلوکاست محققان را مجازات می کنند. حال آنکه جنایات داعش در سوریه و عراق گواه حمایت‌های ضد بشری غرب است و به نظر می رسد آنچه باعث این نفرت آفرینی‌ها و نفرت پراکنی ها می شود خبر از این می‌دهد که غرب و لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است و از نور قرآن هراس دارند. 
استاد نجف لکزایی تحت حفاظت قرار گرفتن هتاکان به قرآن مجید توسط کشورهای غربی را علامت و نشانه سقوط لیبرال دموکراسی دانست و با بیان اینکه در عرصه ارزش و فرهنگ در سطح دنیا در حال نبرد واقعی و جنگ شناختی هستیم تصریح کرد: اهانت به مقدسات اسلامی نشان دهنده رویارویی مستقیم جهان اسلام و غرب است. وی بیان داشت: اقدامات رسانه‌‌ای ماهواره‌های خارجی فارسی زبان علیه اذهان آجاد امت اسلامی نوعی اعلام جنگ است که باید با واکنش مناسب روبرو شود. 
جنگ های حقیقی در فضای ذهن ها شکل می گیرد
وی با اشاره به احضار سفرای سوئد در بیش از 60 کشور اسلامی و قطع رابطه یا تحریم برخی کالاهای سوئدی در برخی کشورها گفت: جبهه ای که این مقدار علنی در برابر مسلمانان می ایستد مستأصل شده است زیرا می بیند ارزش‌های دین اسلام مطابق با فطرت انسان ها روز به روز شکوفا تر می‌شود. وی در ادامه بیدار شدن ملت‌های جهان را خنثی کننده تلاش نظام سلطه برای تسط بر سایرکشورها دانست و افزود: در چنین شرایطی باید با جدیت هرچه بیشتر به قرآن مجید رجوع داشته باشیم زیرا جنگ حقیقی در فضای ذهن‌ها شکل می گیرد.
دکتر نجف لک زایی با بیان اینکه مساجد و مدارس باید به پایگاه‌های قرآنی تبدیل شوند و قرآن از محجوریت خارج شود گفت: قرآن تنها کتاب آسمانی است که از تحریف مصون مانده است و توجه به قرآن نقشه دشمنان را خنثی می کند لذا باید معارف قرآن با زبان و بیان درست به سایر افراد معرفی شود. دشمن از علوم انسانی قرآن بنیاد توسط مسلمانان هراس دارد و در واقع دشمن از این هراس دارد که روزی مسلمانان به دستورات قرآن عمل کند.وی در پایان پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب رهبری قرآنی است  پیشنهاد می شود به صورت نهضت فراگیر  کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن"  مقام معظم رهبری مبنای مباحثه قرار گیرد.
 
منبع:روزنامه قدس انلاین
كلمات كليدي : حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی

تاریخ خبر: 1402/5/4 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 499 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 500
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما