معرفی اداره امور مالی، ذیحسابی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
1. رییس اداره (آقای محمد اسدزاده)
1.1.آگاهی از اهداف، خطمشیها، سیاستها و برنامههای دفتر و پژوهشگاه؛
1.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آییننامهها، دستورالعملها و فرایندهای مربوط؛
1.3.نظارت بر بودجه و امور مالی و محاسباتی پژوهشگاه و تهیه گزارشهای مورد نیاز؛
1.4.بررسی و اظهارنظر کارشناسی در خصوص درخواستها و نامههای رسیده به امور مالی و تهیه و ارایه پاسخ مستدل و مکتوب؛
1.5.تأمین اعتبار هزینههای پژوهشگاه و معاونت پژوهشی و تأیید پرداخت هزینهها پس از بررسی صحت و سقم آنها؛
1.6.کنترل اسناد مالی و امضای اسناد حسابداری و چکهای مربوط؛
1.7.نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به امور مالی و عامل ذیحسابی؛
1.8.نظارت بر ثبت به موقع اسناد و مدارک مالی؛
1.9.پیگیری درخواست وجه ماهانه براساس فصول و کد فعالیتها پس از اخذ تخصیص گروه برنامهریزی و بودجه؛
1.10.پرداخت تنخواه به تنخواه گردان برابر درخواست و رعایت مقررات پس از تأیید مقام مافوق؛
1.11.اعلام موارد خلاف ضوابط و مقررات به مسئول مربوط و ارایه راهکار مناسب جهت رفع مشکلات؛
1.12.پرداخت هزینه، پیش پرداخت و علی الحساب فعالیتهای پژوهشگاه و تسویه حساب آنها براساس ضوابط؛
1.13.تأیید عملکرد حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی پژوهشگاه؛
1.14.پرداخت هزینه حقوق و مزایای همکاران پژوهشی و همکاران حضوری پژوهشگاه؛
1.15.برنامه ریزی جهت حفظ و نگهداری و بایگانی اسناد و مدارک مالی؛
1.16.بررسی و تأیید صورت مغایرت حسابهای بانکی و تطبیق با دفاتر و اسناد مالی و رفع مغایرتهای احتمالی؛
1.17.تهیه گزارشهای عملکرد مالی و مانده اعتبارات پژوهشکدهها، مراکز و ادارات پژوهشگاه؛
1.18.ارایه اسناد و مدارک مورد نیاز به مراجع ذیصلاح برای نظارت بر فعالیتهای مالی پژوهشگاه؛
1.19.بازنگری قوانین و مقررات، آییننامهها، دستورالعملها و فرایندهای مالی و ارایه به معاون منابع انسانی و پشتیبانی؛
1.20.انجام مکاتبات اداری با مقامات همطراز درون سازمانی؛
1.21.نظارت مالی بر فعالیت فروشگاههای آثار پژوهشگاه و ارایه گزارش به مقام مافوق؛
1.22.تهیه و تنظیم بودجه سالانه اداره امور مالی و ارسال به معاون منابع انسانی و پشتیبانی؛
1.23.وصول کسورات قانونی (مالیات، بیمه) و ارسال آنها به مراجع ذیربط؛
1.24.ثبت تمامی رویداد مالی در سامانه اداره امور مالیاتی (طبق ماده 169ق.م.م)؛
1.25.بکارگیری نرمافزار مالی مورد تأیید ستاد دفتر مرکزی و یا پژوهشگاه(مثل نرمافزار قراردادها)؛
1.26.ثبت، تأمین و کنترل بودجه و قراردادها در نرم افزار قراردادها؛
1.27.تهیه پیشنویسهای لازم جهت پاسخ نامهها؛
1.28.تهیه گزارشهای آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به معاون منابع انسانی و پشتیبانی؛
1.29.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاستها و اولویتهای پژوهشگاه؛
1.30.حفظ محرمانه بودن داده ها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیرهسازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
1.31. انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.
2. کارشناس حسابداری (آقایان: ابوالفضل میهندوست، محمدجواد ضائفی و محسن صادقی دهنوی)
2.1.آگاهی از اهداف، خطمشیها، سیاستها و برنامههای دفتر و پژوهشگاه؛
2.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آییننامهها، دستورالعملها و فرایندهای مربوط؛
2.3.انجام امور مربوط به ثبت دریافتها و پرداختها پس از اخذ دستورات از مقام مافوق؛
2.4.کنترل موجودی بانک و تهیه صورت مغایرت بانکی و صورت حسابهای درخواستی و ارایه گزارش به مقام مافوق؛
2.5.نگهداری تمامی حسابهای بانکی و تنظیم آنها در نرمافزار سازمانی؛
2.6.پیگیری وصول مطالبات و صدور اعلامیه حسابداری؛
2.7.صدور اسناد دریافت، پرداخت و هزینه و ثبت در نرمافزار مربوط؛
2.8.ثبت اعتبارات اسنادی و سایر پیش پرداختها در نرمافزار مربوط؛
2.9.تهیه فهرست هزینه های انجام شده از محل اعتبارات تأمین شده مربوط؛
2.10.انجام امور مربوط به تشخیص و تعیین سرفصل حسابها، تهیه تراز عملیات، تهیه و تنظیم حساب ماهانه در موعد مقرر و اعلام مغایرت آنها؛
2.11.تلفیق، تجزیه و تحلیل و ارایه خلاصه اطلاعات مالی به مقام مافوق؛
2.12.رسیدگی به پیش پراختها، علی الحسابها و اسناد و مدارک دریافت، پرداخت و هزینه از نظر رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی؛
2.13.ثبت تضمین های اخذ شده از انعقاد قراردادها در نرمافزار مربوط؛
2.14.بکارگیری نرم افزار مالی مورد تأیید دفتر و یا پژوهشگاه مثل نرمافزار قراردادها؛
2.15.رسیدگی به وجوه برگشتی از محل علیالحسابها و پیش پرداختها و اعتبارات اسنادی؛
2.16.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاستها و اولویت های پژوهشگاه؛
2.17.حفظ محرمانه بودن دادهها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیره سازی
در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
2.18.تهیه پیش نویسهای لازم جهت پاسخ نامهها؛
2.19.تهیه گزارشهای آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛
2.20.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.
3. کاردان کارپردازی
3.1.آگاهی از اهداف، خطمشیها، سیاستها و برنامههای دفتر و پژوهشگاه؛
3.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آییننامهها، دستورالعملها و فرایندهای مربوط؛
3.3.دریافت اسناد و نامهها، مکاتبات و یادداشتهای اداری و مالی و دستورات شفاهی و کتبی مقام مافوق و رساندن آن به مراجع ذی ربط؛
3.4.انجام جابجایی اسناد مالی، ارسال و مراسلات مالی طبق دستور مقام مافوق؛
3.5.اقدام جهت اخذ تأیید اسناد مالی و ارایه چکهای صادره و وارده به بانک مربوط و پیگیری پرداخت و دریافت آنها؛
3.6.مراجعه به بانکها و اخذ اسناد، حوالجات و مدارک مالی؛
3.7.حفظ و نگهداری نامهها، اوراق، اسناد و مدارک و پروندههای محرمانه مطابق مقررات و اصول بایگانی؛
3.8.اسکن تمامی اسناد مالی از طریق نرم افزار تعریف شده بر مبنای اسناد صادره در هر سال مالی؛
3.9.بایگانی نامهها و مدارک پیوست آنها با توجه به دستورالعمل بایگانی مربوط؛
3.10.بکارگیری نرمافزار مالی مورد تأیید دفتر و یا پژوهشگاه مثل نرمافزار قراردادها؛
3.11.تهیه صورت اموال زاید و اسقاطی و ارایه به مقام مافوق؛
3.12.تحویل اموال به واحدها و تهیه صورت اموال با امضای تحویل گیرنده؛
3.13.نظارت بر اموال سازمان اعم از موجودی کالا و اموال تحویلی؛
3.14.حفظ و نگهداری اسناد اموال سرمایهای منقول و غیرمنقول پژوهشگاه؛
3.15.پیگیری ثبت مشخصات کامل اموال و تحویلگیرندگان آن و الصاق برچسب اموال بر اساس ضوابط از طریق ستاد دفتر مرکزی؛
3.16.پیگیری اموال گردان سالانه پژوهشگاه بر اساس ضوابط از طریق ستاد دفتر مرکزی؛
3.17.پیگیری تعیین کسری و خسارتهای وارده به اموال پژوهشگاه از طریق ستاد دفتر مرکزی برابر مقررات مربوط؛
3.18.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاستها و اولویتهای پژوهشگاه؛
3.19.حفظ محرمانه بودن دادهها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیرهسازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
3.20.تهیه پیشنویسهای لازم جهت پاسخ نامهها؛
3.21.تهیه گزارشهای آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛
3.22.رعایت جهات محرمانهبودن امور مربوط؛
3.23.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.
تاریخ به روز رسانی 1399/13/18