به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ سیاست هویت در جمهوری اسلامی ایران (۱۳۶۸-۱۳۹۲) منتشر شد سیاست هویت در جمهوری اسلامی ایران (۱۳۶۸-۱۳۹۲) به قلم علیرضا زهیری به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی چاپ و منتشر شد. به گزارش خبرنگار ایسکا، جدیدترین اثر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با عنوان سیاست هویت در جمهوری اسلامی ایران (۱۳۶۸-۱۳۹۲) به قلم علیرضا زهیری چاپ و منتشر شد.
کتاب حاضر با هدف ارائه چارچوبی برای فهم تازه ای از شیوه زندگی سیاسی بر پایه هویت نگاشته شده است. سیاست هویت یا همان کنشهای سیاسی معطوف به هویت نگاشته شده است.
سیاست هویت یا همان کنشهای سیاسی معطوف به هویت نه تنها درک و تحلیل کنش نیروهای سیاسی ـ اجتماعی را بر پایه فهم آگاهانه هویت های ساخته شده در پی دارد، بلکه زمینه های کارآمد ساختن روندهای هویت سازی در جامعه ایرانی را فراهم می سازد.
نتیجه چنین امکانی کسب توانایی راهبردسازی برای افزایش ثبات سیاسی و انسجام و همنوایی ملی است.
اغلب کارزارهای سیاسی در ایران در سپهر گفتمان ها و هویتهای ناشی از آن رخ می دهد و در سایه سیاست هویت کنش های سیاسی معطوف به هویت تبیین می یابد، تجربه سیاسی در ایران عصر جمهوری اسلامی نشان می دهد گفتمان های سیاسی دولت ساز، دگرهای هویتی را به حاشیه رانده اند. کنشگران حاشیه ای نیز بر پایه هویت درون گفتمانشان به مواجهه با گفتمان مسلط دولت می پردازند.
همچنین این اثر برای بهره مندی دانشجویان عزیز و طلاب علوم دینی تهیه شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی و حوزوی، دیگر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.
 
منبع: اخبار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
http://shop.isca.ac.ir/index.php/books/771-D8B3DB8CD8A7D8B3D8AA-D987D988DB8CD8AA-D8AFD8B1-D8ACD985D987D988D8B1DB8C-D8A7D8B3D984D8A7D985DB8C کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی, آثار علمی, علیرضا زهیری
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 670
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما