پژوهشکده فرهنگ و معارف قران

نگره خطا

ریچارد بل و شاگرد بلافصل وی ویلیام مونتگمری وات، خاورشناسان قرآن‌پژوه پروتستان و اهل انگلستان هستند. این دو با خطاهای خواسته یا ناخواسته خود در مطالعات قرآن‌پژوهشی و اسلام‌شناسی بر الهی‌بودن اسلام و وحیانی‌بودن قرآن خدشه جدی وارد کردند.  ویلیام مونتگمری وات ضمن پرهیز از صراحت در نفی رسالت رسول اللّه(ص) اصرار دارد که نباید مسلمانان را از این جهت آزرده‌خاطر کرد؛ ولی خود با در پیش گرفتن روشی خاص بدون سر و صدا و جنجال در آثار خود بر طبل استاد می‌کوبد. در این اثر آرای خاورشناسان مذکور بررسی و نقد شده است.

عنوان اثر: نگره  خطا
بررسی  و نقد درون دینی  آرای ریچارد بل  و ویلیام مونتگمری وات در مطالعات اسلام شناسی و قرآن پژوهی با نگاهی به کتاب در آمدی  بر تاریخ قرآن
نویسنده: سیدمجید پورطباطبایی
تهیه: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
نوبت چاپ: اول، 1399
صفحات: 392
قطع: رقعی، شومیز
قیمت: 750000 ریال
کد: 603 


ریچارد بل و شاگرد بلافصل وی ویلیام مونتگمری وات، خاورشناسان قرآن‌پژوه پروتستان و اهل انگلستان هستند. این دو با خطاهای خواسته یا ناخواسته خود در مطالعات قرآن‌پژوهشی و اسلام‌شناسی بر الهی‌بودن اسلام و وحیانی‌بودن قرآن خدشه جدی وارد کردند.
 ویلیام مونتگمری وات  ضمن پرهیز از صراحت در نفی رسالت رسول اللّه(ص) اصرار دارد که نباید مسلمانان را از این جهت آزرده‌خاطر کرد؛ ولی خود  با در  پیش گرفتن روشی خاص  بدون سر و صدا و جنجال در آثار خود  بر طبل  استاد می‌کوبد. در این اثر آرای خاورشناسان مذکور  بررسی و نقد شده است.
پروژه مطالعات محوری قرآن پژوهی خاورشناسان، یکی از کلان پروژه های مصوب پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن است که به مخاطبان فرهیخته و دانش پژوهان عرصه مطالعات تطبیقی، به ویژه دنبال کنندگان آثار خاورشناسان در عرصه قرآن پژوهی می باشد.

این کتاب که از ساختاری میان رشته ای برخوردار است، دربردارنده دو قسمت است.
1-    بررسی جایگاه علمی و نقد مطالعات اسلامی و قرآن پژوهی ریچارد بل
2-     بررسی جایگاه علمی و نقد مطالعات اسلامی و قرآن پژوهی ویلیام مونتگمری
اگر چه  مبنای مولف در بررسی و نقد این دو خاورشناس انگلیسی و  پیرو  مذهب پروتستان،  نقدی درون دینی بوده است، در صورت نیاز، رویکرد  تطبیقی  با نظر و آرای دیگر خاورشناسان را هم مد نظر قرار داده است.
همچنین نگارنده در هنگام پژوهش، بنا به اقتضای حال  به  برخی منابع انگلیسی و آثار دیگر خاورشناسان هم مراجعه کرده است.
کتاب نگره خطا، در حدود 388 صفحه و در قطع رقعی و با قیمت 75000 تومان به همت مرکز چاپ و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه  بازار نشر گردید.





 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
كلمات كليدي : معرفی آثار , آثار علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قران

تاریخ خبر: 1399/10/2 سه‌شنبه
تعداد بازدید کل: 1212 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1213
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما