isca
1393/11/19 يكشنبه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دیدار معاون محترم بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات با مسئولان پژوهشگاه ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حاج ابوالقاسمی معاون محترم بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات در بازدیدی از پژوهشگاه، با مسئولان این مرکز دیدار کرد.

به گزارش ایسکا: حاج ابوالقاسمی معاون محترم بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات در بازدیدی از پژوهشگاه، با مسئولان این مرکز دیدار کرد.

در ابتدای این جلسه که در حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین لک زایی ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر به معرفی اجمالی بخش های مختلف پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات و فعالیت های صورت گرفته در آن  پرداخته و هدف از این جلسه را ارتقاء بیشتر بخش ارتباطات بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانستند. رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه به دو همایشی که با همکاری پژوهشگاه با مراکز دیگر در بهمن ماه سال 1393 برگزار می­شود اشاره کردند و یادآور شدند که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بزرگ ترین مرکز پژوهشی فعال با حدود 105 هیات علمی تمام وقت رسمی در سطح کشور هست. ایشان در ادامه به ظرفیت عظیم سازمان فرهنگ و ارتباطات اشاره کرده و خاطر نشان کردند که مراکز علمی و پژوهشی و حوزه های علمیه ما باید از این ظرفیت غافل نشوند.

جناب آقای حاج ابوالقاسمی معاون محترم بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات  در ابتدا اظهار خوشحالی کرد که این فرصت فراهم شد تا دوباره از نزدیک پژوهشگاه علوم را ببینند و از نزدیک در جریان پژوهش های صورت گرفته در این پژوهشگاه قرار گیرند. ایشان در ادامه به 5 محور اساسی زیر پرداخت:

1.       تشریح ایده­آل­های پژوهشگاه در حوزه بین­الملل؛

2.       ظرفیت­ها و امکانات لازم برای تحقق ایده­آل­های خود در حوزه بین الملل؛

3.       زمینه­های مورد نیاز برای تعامل در عرصه بین الملل در خارج از کشور؛

4.       پژوهشگاه چه خدماتی برای تحقق اهداف سازمان می تواند ارائه فرماید؛  

5.       پژوهشگاه چه انتظاراتی از سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمانی دارد.

ایشان در ادامه بیان داشت که بعدا دوستان پژوهشگاه و سازمان روی این محورهای مطالعاتی صورت دهند تا در جلسه ای دیگر به صورت کارشناسی به آن­ها پرداخته شود که برای این منظور جناب آقای سید حسین تقی زاده به عنوان نماینده سازمان و جناب آقای عبدی پور نماینده پژوهشگاه عهده دار این مسئولیت گردند.

جناب آقای ابوالقاسمی بیان داشت که الان سازمان در حال حاضر در 80 کشور نمایندگی دارد که این ظرفیت عظیمی است و باید از این ظرفیت ها با تعاملاتی که صورت می گیرد استفاده کرد. از نظر ما رایزن ما وظیفه اش این است که تولیدات علمی و دینی ما را بتواند از داخل به نحو درست در اختیار بگیرد و متناسب با شرایط لازم اقدام کند.

وی ادامه داد: به نظر می آید اگر این هماهنگی ها و تعاملات به درستی صورت گیرد سازمان در رسالت خود موفق و کارآمد خواهد شد.

 ایشان در ادامه خاطر نشان کردند که سازمان ما بیشتر اداری و اجرایی است و لازم است در حوزه پژوهش نیز به طور مطلوب فعال گردد که این گونه جلسات مقدمات این کار را فراهم خواهد کرد.

حاج ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به ظرفیت معاونت بین الملل سازمان ارتباطات در ارتقاء همکاری پژوهشگاه با این سازمان، متذکر شد: ما توانایی این را داریم که ارتباط مستقیم بین رایزنی ها و پژوهشگاه برقرار کنیم همان طور که در برخی از دانشگاه ها این گونه است و برای این کار کد ارتباطی در اختیار آنان قرار می دهیم.

در ادامه جناب آقای بابایی عضو هیات علمی پژوهشگاه  بیان داشت: ما در قم امروز پیشرفت های بسیار مدرنی در حوزه مطالعات دینی و اسلامی به دست آورده ایم که باید در اختیار کشورهای دیگر قرار گیرد. بنده این را با توجه به رفت و برگشت هایی که داشتم به عینه دیدم. درخواست دارم تا این سازکارها در نظر گرفته شود که مجامع علمی با بزرگان و تولیدات علمی ما بیشتر آشنا بشود.

در ادامه آقای یعقوب نژاد به ضرورت کار اصطلاح نامه پرداخته و خواستار همکاری بیشتر در این حوزه شدند و خاطر نشان شدند که اصطلاح نامه ها ابزارهای خوبی در حوزه تعلملات خارجی محسوب می گردد.

در این جلسه جناب آقای ربانی متذکر شدند که برای ارتباطات بهتر لازم است زبان آلمانی مورد توجه قرار گیرد. جناب یوسفی مقدم از افراد دیگری بودند که در این جلسه بیان داشتند که شاید بهترین زبان برای گفتگو و مفاهمه با جهان اسلام قرآن باشد و باید در این خصوص فکر شود. برای این کار بهتر است تا مطالبات شما را بدانیم تا در راستای آن سیاست­گذاری کنیم.

در پایان جلسه حجت الاسلام یوسفی مقدم رئیس مرکز فرهنگ و قرآن از ظرفیت های این مرکز و اینکه بهترین زمان برای گفتگو قرآن است، مطالبی را بیان داشتند که از جمله آنها برگزاری همایش بین المللی قرآن و مسائل جامعه معاصر بود که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال 86 برگزار شد.

در پایان این نشست آقای ابوالقاسمی قول حمایت از تمام طرح های قرآنی مرتبط با حوزه بین الملل را دادند.

 

 انتهای پیام/113

 

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
نسخه قابل چاپ

مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 4638
   
   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما