آیت الله اعرافی در دیدار مدیران پژوهشگاه با ایشان گفت لزوم به کار گیری اصطلاحنامه فقه در فقه سنتی و معاصر حضرت آیت الله اعرافی در دیدار مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با ایشان، اصطلاح‌نامه فقه را کاری ارزشمند دانسته، بر استفاده از ظرفیت‌ها و ارزش های افزوده این اثر علمی تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر لک زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران این پژوهشگاه با آیت الله اعرافی، رییس حوزه های علمیه کشور دیدار کردند.
در این دیدار که عصر 20 اسفند 1397 در دفتر رییس حوزه های علمیه کشور برگزار شد، آیت الله اعرافی ضمن بیان اهمیت کارهای زیربنایی پژوهشی و نظام مند در حوزه های علوم اسلامی، اصطلاح‌نامه فقه را از این موارد دانست و افزود: کار ارزشمند، خیلی خوب و مهمی است و باید با به کارگیری آن در فقه سنتی و معاصر به استفاده از ظرفیت ها و ارزش های افزوده این اثر توجه شود.
رییس حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود، با نوین خواندن اصطلاح‌نامه فقه در جهان اسلام، بر آمادگی حوزه های علمیه برای انجام هرگونه همکاری در این قسمت تاکید کرد و گفت: بهتر است با مراکز فقهی که در بخش منابع مرجع فعالیت دارند بیش از پیش مرتبط باشید چرا که لازم است فقه سنتی حوزه های ما با این کار نوین شما، عجین شده و این تعامل باید تقویت شود و از سوی دیگر این فعالیت ارزشمند و هم افزایی در بازمهندسی علوم اسلامی به ویژه در حوزه فقه اسلامی، نقش به سزایی را ایفا می‌کند.
در این نشست، همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یعقوب نژاد، سرپرست پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی، ضمن بیان توضیحاتی مراحل تدوین اصطلاحنامه فقه را تشریح کرد.
منبع: تولید محتوای پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1640
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما