به همت اداره نشریات انجام شد امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) به منظور حمایت از انتشار مقالات علمی و همکاری با نشریات معاونت پژوهش و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این تفاهم‌نامه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک‌زایی و سرکار خانم دکتر فاطمه عظیم زاده به‌عنوان نمایندگان هر دو مجموعه به امضا رسید، توسعه و ارتقاء خدمات اطلاع رسانی به محققان و سرعت‌بخشیدن به کاوش های علمی در سطح جامعه و زمینه‌سازی بهره‌مندی بیشتر پژوهشگران از اطلاعات علمی و همچنین حمایت از انتشار مقالات علمی و همکاری با نشریات معاونت پژوهش و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مورد تأکید قرار گرفت.
علی جامه‌داران رئیس اداره نشریات پژوهشگاه انعقاد این تفاهم‌نامه را گامی بسیار مهم برای بهتر دیده‌شدن نشریات علمی پژوهشگاه و معاونت پژوهشی دفتر در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی و خارجی کشور دانست و SID را یکی از معتبرترین پایگاههای استنادی داخلی برشمردند. ایشان در ادامه اظهار داشتند که در پی انعقاد این تفاهم‌نامه کلیه شماره‌های نشریات پژوهشگاه و معاونت پژوهشی دفتر بر روی این سایت به‌روزرسانی و نمایه شود. وی برخی از خدمات مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) در این تفاهم‌نامه را به شرح ذیل بیان داشتند:
1. نمایه سازی نشریات علمی «پژوهشگاه» از زمان انتشار یا سال مورد توافق در بانک نشریات فارسی و انگلیسی تارگاه «مرکز»؛
2. نمایه‌سازی مجموعه مقالات، طرح¬های پژوهشی و پایان‌نامه¬های مجامع علمی پژوهشگاه در بانک مجامع علمی «مرکز»؛
3. انجام خدمات علم‌سنجی جهت سنجش و ارتقای رتبه علمی پژوهشگاه بر اساس مؤلفه های بین‌المللی؛
4. امکان دسترسی بدون محدودیت (رایگان) به آرشیو چکیده و متن  کامل مقالات نشریات و مجامع علمی پژوهشی کشور در بانک‌های «مرکز» برای اعضای «پژوهشگاه»؛
5. معرفی و اطلاع رسانی مجامع علمی (جشنواره، کنفرانس، سمینار و...)، کارگاه‌های آموزشی و کلیه دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه؛
6 .امکان تهیه منابع علمی داخلی و بین¬المللی (مقالات و کتاب¬ها) سفارش داده شده از سوی "پژوهشگاه"؛
7. امکان شناسایی و حضور اطلاعات مقالات در موتورهای جستجو مانندGoogle Scholar  به‌واسطه نمایه در بانک‌های مرکز؛
8. امکان برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مورد نیاز پژوهشگاه متناسب با سیاست‌های مرکز؛
9. همکاری و مشارکت در برقراری ارتباط با مؤسسات و مجامع علمی مرتبط داخلی و بین المللی و نیز دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در زمینه های مرتبط؛
10. همكاري در زمينه نشر مشترک کتاب، نشريات، ويژه‌نامه‌هاي علمي و همكاري در زمينه انتشار دیجیتال آثار و
11. سایر زمینه هایی که از نظر طرفین تفاهم نامه می تواند در ارتقاء سطح علمی- پژوهشی طرفین مؤثر باشد؛

ایشان در آخر اظهار داشتند که تفاهمنامه با تمامی پایگاه‌های استنادی مدنظر پژوهشگاه در داخل کشور از جمله مگیران، نورمگز، SID ، سیویلیکا و پرتال جامع علوم انسانی منعقد و اجرایی شده است و انعقاد تفاهمنامه با پایگاههای خارجی از جمله اسکاپوس و ISI  در شرف انجام است که پس از نهاییشدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 
منبع: اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی, تفاهم نامه
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 476
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما