در هفته پژوهش انجام شد؛ کتاب اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهشی نقد شد حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی محمدی نویسنده کتاب اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهشی در نشست علمی نقد این کتاب که به همت معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت ضرورت انتشار این کتاب اظهار داشت: اعجار قرآن به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین مباحث علوم قرآنی به شمار رفته و تنها معجزه جاوید و ماندگار خداوند است و یکی از اهداف تدوین این کتاب پرداختن به این موضوع مهم است. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از  پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی،مدیرگروه قرآن پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن بیان کرد: با توجه به اهمیت بحث اعجاز، تحدی و نقشی که اثبات اعجاز در تربیت انسان ها و به ویژه مسلمانان بر عهده دارد و عده ای نیز شبهاتی در این باره مطرح کرده اند، در نگارش کتاب اعجاز قرآن تلاش شده به این شبهات پاسخ داده شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی محمدی گفت: در این کتاب که در چند جلد منتشر شده، پس از بیان کلیات از ضرورت اعجاز و برخی شبهات عمومی اعجاز به شبهات مربوط به تحدی قرآن و نوشته های کسانی که از صدر اسلام تا قرن دوم هجری با قرآن به مبارزه برخاسته یا متهم به مبارزه طلبی هستند پرداخته شده است.

وی بیان کرد: در جلد دیگر به بررسی جدیدترین نوشته هایی که در قرن اخیر در مقام معارضه با قرآن برآمده اند پرداخته شده است. 
نویسنده  کتاب اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهی خاطرنشان کرد: این کتاب در سه جلد منتشر شده و در آن به پیشینه شناسی، مفهوم شناسی، تعریف پرسش، تعریف شبهه، تفاوت پرسش و شبهه ،شبهه افکنان و روش های شبهه افکنی شامل ابزارهای شبهه افکنی، قالب های شبهه افکنی، روش های القای شبهات، ارائه فرضیه های علمی، نقد و اصلاح، انتشاب مطالب دروغین به مسلمانان و ارائه نظریه فرد و استنتاج کلی پرداخته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی محمدی تصریح کرد: همچنین در این کتاب به موضوع های دیگر شامل شبهه گران، تعریف اعجاز، شبهه مفهومی ، امکان و ضرورت معجزه، اعجاز قرآن، اعجاز هماهنگی، اعجاز علمی پرداخته شده است.
وی گفت: در این کتاب همچنین انواع خبرهای غیبی قرآن، اخبار گذشتگان، زمان نزول، پیش گویی و پیش بینی ها و اعجاز هماهنگی قرآن، هماهنگی درونی، شبهات عمومی اعجاز قرآن پرداخته شده است.
در این نشست که محسن موسیوند از استادان دانشگاه به عنوان ناقد در جلسه حضور یافته بود، کتاب های چند جلد اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهی را مورد بحث و بررسی قرار داد و تاکید کرد: معجزه بودن قرآن برای ما مهم است و همواره در تالیف کتابها به دنبال اثبات این موضوع هستیم. 

یادآور می شود، دبیری علمی این نشست را حجت الاسلام و المسلمین رضا محمدی برعهده داشت و اعضای حاضر در جلسه به تشریح اعجاز قرآن در ابعاد مختلف پرداختند.
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن, هفته پژوهش 1400
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 243
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما