به منظور بحث و گفتگو و آشنایی با پژوهشگاه بازدید مدیرعامل مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه و هیئت همراه از پژوهشگاه فواد ایزدی مدیرعامل مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها و هیئت همراه روز پنجشنبه 14 شهریورماه ضمن بازدید از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه به بحث و گفتگو پرداختند.  به گزارش اداره بین الملل مرکز همکاری های علمی و بین الملل، فواد ایزدی مدیر عامل مجمع بین الملل اساتید مسلمان دانشگاه در ابتدای جلسه با رئیس پژوهشگاه به معرفی مجمع و تاریخچه شکل گیری آن پرداخت. وی بیان داشت مجمع بین المللی اساتید مسلمان با هدف شبکه سازی اساتید مسلمان که دغدغه انقلاب اسلامی را دارند، تشکیل شده است که تاسیس آن بر عهده بسیج اساتید بوده است. 
مدیر عامل مجمع بین الملل اساتید مسلمان ضمن اشاره به فعالیت های بین المللی اساتید، به همایش های پیش رو پرداخت. ایزدی یکی دیگر از مهم ترین فعالیت های این مجمع را ارتباط با اساتید همسو در خارج از کشور دانست. 
مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها هم اکنون متشکل از کارگروه های تخصصی، سازمان مردم نهادی است که به فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی در سطح جهان اسلام می پردازد و هدف اصلی آن هم افزایی میان اساتید مسلمان دانشگاه ها در سطح بین الملل به منظور زمینه سازی علمی، فناوری و فرهنگی برای تمدن نوین اسلامی است.
در ادامه این جلسه نجف لکزایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ضمن خیرمقدم به میهمانان و استقبال از فعالیت های مجمع، به برنامه ای که از چند سال پیش توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات با هدف گفتگوهای بین قاره ای نخبگان اشاره کرد که دبیرخانه های مختلفی را در سطح کشور تاسیس کرده و دبیرخانه مجمع ایران و جهان عرب به پژوهشگاه واگذار شده است. 
در این راستا پژوهشگاه همایش هایی را برگزار کرده و همایش های مشترکی در شهرهای مشهد، تهران، و کشورهای تونس و عراق بوده است و در این همایش های اساتید ایرانی و عرب حضور داشتند و در بهمن ماه سال گذشته پژوهشگاه، دوره حکمت متعالیه را برای اساتید تونسی در قم برگزار کرد. همچنین برای ارتباط بیشتر بین اساتید و نخبگان دانشگاهی، در حال راه اندازی شبکه نخبگانی با همکاری دکتر عطابخش از دانشگاه زابل است. ضمن اینکه پژوهشگاه در راستای فعالیت های بین المللی اولین مجله انگلیسی زبان را منتشر کرده است و مجلات انگلیسی زبان دیگری هم در درست راه اندازی است. 

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلام ضمن اشاره به فعالیت های دیگر پژوهشگاه و نوع فعالیت مجمع بین المللی اساتید مسلمان، به زمینه های مناسب برای همکاری طرفین پرداخت و اضافه کرد با توجه به فعالیت های مجمع و پژوهشگاه، امکان تبادل اساتید و همکاری بیشتر در سطح بین الملل برای طرفین وجود دارد. 
 
منبع: مرکز همکاری های علمی و بین الملل
کلمات کليدي
اخبار مرکز همکاری های علمی و بی الملل
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 128
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما