نشست مشترک ریاست سازمان سمت با مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روز دوشنبه نشست مشترکی با حضور حجت الاسلام دکتر احمد احمدی، حجت الاسلام توسلی ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیران مراکز و پژوهشکده های پژوهشگاه، برگزار شد.

روز دوشنبه نشست مشترکی با حضور حجت الاسلام دکتر احمد احمدی، حجت الاسلام توسلی ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیران مراکز و پژوهشکده های پژوهشگاه، برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام توسلی ضمن خیر مقدم به دکتر احمدی و هیئت همراه، گزارشی از فعالیتهای پژوهشگاه ارائه کرد. وی با بیان اینکه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالهای اوایل تاسیس خود مرکزی منحصر بفرد بوده و به مرور رشد خوبی داشته که آثار این پژوهشگاه، شاهد خوبی بر عملکرد ما می‌باشد. در سالهای اخیر با توجه به مباحث بودجه، پژوهشگاه به سمت تولید آثار کیفی رفته است؛ به نحوی که 8 عنوان آثارش در کتاب سال حوزه و 5 عنوانش در کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد، حائز رتبه شده است.

ریاست پژوهشگاه خاطرنشان ساخت: تلاش ما بر انتخاب موضوعات مسئله محور و با کیفیت بوده است.

حجت الاسلام توسلی همچنین در ادامه به معرفی مراکز و پژوهشکده‌ها، مدیران مراکز و فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام پرداخت.

وی در پایان گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، آمادگی هرگونه همکاری را به لحاظ محتوایی و سائر مسائل، با سازمان سمت دارد.

در ادامه نشست حجت الاسلام دکتر احمدی ریاست سازمان سمت و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، سخنرانی نمود.

حجت الاسلام دکتر احمدی با تحسین آثار پژوهشگاه و ابراز خوشحالی از انجام این نوع آثار در حوزه، گفت: البته ما یک کمی در این زمینه قصور داشتیم که هنوز نتوانستیم این پیوندها را زودتر و مستحکم تر برقرار کنیم.

وی افزود: بنده معتقدم که همه ما از بیت المال استفاده میکنیم و حتی وقت ما برای بیت المال می باشد؛ لذا باید طوری عمل کنیم که این بخشهای پراکنده در کنار هم قرار گرفته تا مصداق « ید الله مع الجماعه» باشیم. هر کسی که در هر جایی کاری انجام می‌دهد، باید با پشتیبانی و همکاری باشد تا تبدیل به سیلابی گردد. ما حق نداریم با پول و وقتمان که در اختیار بیت المال است کارهای انفرادی و غیرمسئله محور انجام دهیم.

دکتر احمدی خاطرنشان ساخت: آنچه که مایه مسرت و خوشحالی بنده است انجام این کارها در حوزه و رفتن پژوهشگاه به سمت کارهای جدید و مسئله محور می‌باشد.

حجت الاسلام دکتر احمدی با اشاره به کمکهای سازمان سمت به مراکز پژوهشی مختلف گفت: ای کاش در سال اخیر که پژوهشگاه با مشکل و محدودیت مالی مواجه بوده، توانسته بودیم با تعریف پروژه های مشترک، کارهای خوبی انجام دهیم؛ چرا که این دو سازمان، رقیب یکدیگر نمی‌باشند و باید با همکاری یکدیگر به هدف متعالی خود دست پیدا کنند.

ریاست سازمان سمت با بیان اینکه، سازمان سمت در دانشگاه داخلی و خارج از کشور موقعیت بسیار خوبی پیدا کرده است، به انتشار 34 میلیون نسخه در داخل کشور اشاره کرد. همچنین سازمان سمت در کشوری چون افغانستان جایگاه خوبی پیدا کرده و سالیانه حدود 400 هزار نسخه کتاب سازمان، به آنجا فرستاده می‌شود.

دکتر احمدی پس از بیان وضعیت کتب سازمان در کشورهایی مثل تاجیکستان، عراق، روسیه، آذربایجان و ترکیه، خاطرنشان ساخت: ما باید به سمت تولید کتب مبنایی برای معرفی بهتر شیعه برویم.

دکتر احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که پژوهشگاه‌های مختلف از جمله پژوهشگاه علوم و فرهنگ با ظرفیت بالای آثار خود، وارد میدان کار شده تا بتوانند با همکاری ایندو سازمان، خلاء‌های موجود در زمینه تولید و محتوی را برطرف نمایند.

در ادامه نشست، حجج الاسلام آقایان آل بویه، یوسفی مقدم، صرامی، ضیائی‌فر، دیانی و آقای انصاری ریاست نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ به ارائه نظرات خود پیرامون نحوه همکاری ایندو مجموعه با یکدیگر پرداختند.

در پایان نشست قرار شد در آینده‌ای نزدیک با تشکیل کمیته‌ای مشترک میان دو سازمان، راهکارهای عملیاتی کردن همکاری و تعاملات میان دو سازمان را بررسی کنند.

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
کلمات کليدي
دکتر احمدی, سازمان سمت, حجت الاسلام توسلی, سایت, پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 467
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما