پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن: دانشنامه قرآنی محیط زیست طبیعی دانشنامه قرآنی محیط زیست طبیعی، مجموعه‌ای از مقالات برگرفته از دائره المعارف قرآن کریم است که اکثر قریب به اتفاق آنها به تبیین پدیده‌ها و اجزای محیط زیست طبیعی می‌پردازند. جلد اول این دانشنامه با مدخل آب شروع و به مدخل سنگریزه ختم می‌شود. چکیده دانشنامه قرآنی محیط زیست طبیعی:
قرآن کریم کتاب هدایت است و بر همین اساس افزون بر راهنمایی در زمینه‌های مختلف، داده‌های مهمی در ارتباط با طبیعت و محیط زیست طبیعی به دست می‌دهد. ازین رو پژوهشکده فرهنگ ومعارف قرآن کریم برآن شد تا با تدوین دانشنامه قرآنی محیط زیست طبیعی ،این داده‌ها را به صورت نظامند و جامع در اختیار علاقمندان و دین پژوهان قرار دهد.
دانشنامه قرآنی محیط زیست طبیعی شامل مجموعه ای از مقالات است که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها به پدیده‌ها و اجزای محیط زیست طبیعی می‌پردازد و همه مقالات آن برگرفته از دایرةالمعارف قرآن کریم می‌باشند. 
این دانشنامه به آن دسته از مدخل های مربوط به طبیعت و محیط زیست طبیعی می‌پردازد که به نوعی در قرآن کریم و منابع تفسیری بازتاب یافته‌اند. گزینش نوع مدخلها، حجم مقالات و رویکردهای مختلف مباحث تابعی از گزارش قرآن کریم درباره آن‌ها و میزان بازتاب مباحث مربوط به آن‌ها در منابع تفسیری است. بر همین اساس مدخل های این دانشنامه مواردی مانند پدیده‌های آسمانی، آب و هوا، انواع گیاهان، درختان، میوه‌ها، جانوران، آب های روی زمین و مانند آن را در بر می‌گیرند .

 
منبع: اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
معرفی آثار, آثار علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قران, چکیده آثار
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 95
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما