جهت آشنایی با ابزار مدیریت دانش؛ کارگاه دانش افزایی استفاده از پایگاه مدیریت دانش کتابخانه ای(KMS) برگزار شد به همت گروه اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشکده مدیریت اطلاعات و علوم اسلامی با شرکت اعضای هیئت علمی و پژوهشگران پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی کارگاه دانش افزایی استفاده از پایگاه KMS برگزار شد.  به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  در این کارگاه که با ارائه دکتر علی میر عرب برگزار شد، پایگاه مدیریت دانش کتابخانه ای kms معرفی شد.
مدیر گروه اشاعه اطلاعات و دانش اهمیت استفاده از این پایگاه را برشمرد و گفت: 

استفاده از برخی نرم افزارها می تواند ضمن ذخیره دانش تولید شده توسط پژوهشگران دفتر تبلیغات اسلامی دسترسی دیگر پژوهشگران را به آن تسهیل و تسریع نماید.
وی در توضیح این پایگاه گفت: کتابها و مقالات و پایان نامه های زیادی در موضوع علوم انسانی اسلامی توسط محققان و پژوهشگران دفتر تبلیغات اسلامی تولید شده است که به دلیل پراکندگی محل نشر، توزیع و ذخیره، دسترسی را برای خود محقق و دیگر افرادی که تمایل به استفاده از آن را دارد، با مشکل مواجه کرده است. این پایگاه در این زمینه توانسته است با تجمیع اطلاعات مربوط به تولیدات علمی پژوهشگران، مشکل را برطرف کند.

دکتر میرعرب ضمن معرفی و آموزش نحوه استفاده از پایگاه KMS افزود: برای هر محقق صفحه منحصر به فرد ایجاد شده است. این پایگاه با جستجوی خودکار در بانکهای اطلاعاتی، آدرس منابع مربوط به هر محقق را در صفحه اختصاصی او نمایش می دهد. البته با توجه به مشابهت اسمی پدید آورندگان، لازم است افراد در صورت لزوم صفحه خود را ویرایش نمایند.
در این کارگاه شرکت کنندگان سوالات و نظرات خود را در مورد مطالب ارائه شده مطرح کردند.

لازم به ذکر است طبق برنامه ریزی انجام شده، در آینده این کارگاه برای دیگر پژوهشکده ها و مراکز درخواست کننده برگزار خواهد شد.

 
منبع: پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی, پایگاه مدیریت دانش کتابخانه ای
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 183
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما