به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد: کتاب امنیت متعالیه کتاب امنیت متعالیه تألیف حجت الاسلام نجف لک زایی به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اخیراً منتشر شد.

عنوان اثر: کتاب امنیت متعالیه 

نویسنده: نجف لک‌زایی

تهیه: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی

نوبت چاپ: اول، 1398

صفحات: 484

قطع: رقعی، سلفون

قیمت: 750000 ریال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا(پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) کتاب امنیت متعالیه تألیف حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه و فرهنگ اسلامی به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اخیراً منتشر شد.

بحث اصلی اثر حاضر تشریح ویژگی‌ها و توضیح مبانی نظری دیدگاه اسلامی امنیت در قالب نظریه امنیت متعالیه است.

در نوشته حاضر با رویکرد نظریه پردازی و روش استنباطی استنادی، مبانی مفهومی و نظری نظریه اسلامی امنیت به بحث گذاشته می‌شود. ظرفیت سنجی منابع، متون و آثار علمای اسلامی برای ارائه نظریه اسلامی امنیت و پاسخ به پرسشهای اصلی نظریه امنیت با رویکرد اسلامی و طرح ویژگی‌های نظریه امنیت متعالیه در محورهای مفهوم، ابعاد، سطوح، مرجع، دوست و دشمن، روش تحصیل و راهکارهای استراتژیک امنیت از دیگر مباحثی است که در این کتاب پی گرفته شده است.

اصطلاح متعالیه به مبنای فلسفی این نظریه و نگاه توحیدی در آیه «تعالوا الی کلمة سواء» اشاره دارد.
یادآور می‌شود، طرحنامه حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و استاد تمام دانشگاه باقرالعلوم (ع) با عنوان امنیت متعالیه به دنبال برگزاری اجلاسیه های متعدد و پس از نقادی و ارزیابی‌های ثمربخش در آذرماه ۱۳۹۷ با نظر شورای داوری با درجه عالی و با نمره ۹۰ به عنوان نظریه پذیرفته و حائز مرتبه کرسی موفق از هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره شد.
کرسی امنیت متعالیه با حضور شورای داوران حجج اسلام و المسلمین منصور میراحمدی و حمید پارسانیا و علیرضا صدرا و علی عبدالله خانی و با حضور کمیته ناقدان محمد ستوده، علی شیرخانی، بهادر امینیان، نورالله قیصری و مدیریت مسعود معینی پور و رجبعلی اسفندیار برگزار شد.

این کرسی نظریه پردازی، در قالب دو پیش اجلاسیه در دی ماه ۹۶ و بهمن ۹۶ و یک اجلاسیه نهایی در خرداد ۹۷ با حضور اساتید داور و ناقدان برگزار شد که در نهایت در آذر ۹۷ در جلسه امتیاز دهی هیئت داوران، طرح نامه امنیت متعالیه با امتیاز عالی و با نمره ۹۰ به عنوان نظریه پذیرفته شد.
در واقع این اثر این نظریه را تبیین و شرح داده است.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی, آثار علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 209
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما