مدیرگروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: حج فرصت خوب هم‌اندیشی است مدیرگروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: حج فرصت خوبی برای هم‌اندیشی است بارها گفته‌ایم که ای‌کاش در داخل کشور نیز اردوهای تقریبی را سامان بدهیم که به نشست بین عالمان دینی بپردازیم. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی در همایش بین‌المللی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه ادیان و مذاهب در قم برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه همه امروز به‌ضرورت همگرایی امت‌های اسلامی حکم می‌کنند و نیاز به همگرایی در بین کشورهای مسلمان بیش‌ازپیش احساس می‌شود.



وی ادامه داد: شاید یکی از راه‌هایی که تقریب را هموار می‌کند، شناسایی راهبردها و راهکارها است.

حجت‌الاسلام بابایی ابراز داشت: تجربه نشان می‌دهد که بیش از همه آثار و کتاب‌ها اثرگذارترین پدیده عینی برای تقریب عمل و رفتار است که نمونه‌های آن پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در لبنان است.

وی با بیان این که باید بیشترین اهداف خودمان را برای کاستن از اختلاف بین کشورهای مسلمانان قرار دهیم، تأکید کرد: توصیه دیگر اهتمام به دیگر انواع وحدت اسلامی است که در قالب‌های سیاسی و اجتماعی باشد که موسوم حج بهترین زمان برای این مهم است.

مدیرگروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: حج فرصت خوبی برای هم‌اندیشی است بارها گفته‌ایم که ای‌کاش در داخل کشور نیز اردوهای تقریبی را سامان بدهیم که به نشست بین عالمان دینی بپردازیم.
منبع: خبرگزاری حوزه
کلمات کليدي
حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابایی, اخبار پژوهشکده اخلاق و معنویت
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 323
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما