با مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد:  کرسی علمی ترویجی نقد کتاب «تأثیر گذاری کلام بر تاریخ نگاری اسلام»  کرسی علمی ترویجی نقد کتاب «تأثیر گذاری کلام بر تاریخ نگاری اسلام» برگزار شد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا(پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی )کرسی علمی ترویجی نقد کتاب «تأثیر گذاری کلام بر تاریخ نگاری اسلام» در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، انجمن دین پژوهان و مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به صورت مجازی برگزار شد.
این کرسی ترویجی در پی آن بود که با مقایسه مبانی کلامی یا اعتقادات مشهور مسلمانان با گزارش‌های تاریخی نشان دهد این مبانی و اعتقادات چگونه در تدوین تاریخ‌نگاری اسلامی تأثیر گذاشته است. از این رو نمونه‌هایی از گزارش‌های تاریخی در منابع شیعه و اهل‌سنت به عنوان شاهد در محدودۀ سه سدۀ نخست هجری بررسی شد.
در این کرسی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی صادقی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان ارائه کننده، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حامد منتظری مقدم، دانشیار گروه تاریخ مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به عنوان ناقد و حجت الاسلام و المسلمین رمضان محمدی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبیر علمی حضور داشتند.

 
منبع: اخبار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده تاریخ و سیره, حجت الاسلام مصطفی صادقی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 82
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما