معرفی اداره حراست

در راستای  ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری ، قانون گرائی و تعمیم آن در سازمان . تلاش در تامین امنیت شغلی مدیران و کارکنان ، تلاش در جهت استقرار شایسته سالاری ونیز پیش گیری از وقوع تخلف ها اداره حراست ایجاد گردید


عناوین وظایف و مسوولیت های اداره حراست

1- دریافت اهداف، سیاست ها و خط مشی از مدیریت مافوق و برنامه ریزی، سازماندهی، ایجاد هماهنگی، ابلاغ برنامه و نظارت بر اجرای آن

2- اجرای آئین نامه ها و دستورالعمل های حفاظت پرسنلی، حفاظت فیزیکی، حفاظت اسناد و مدارک و حفاظت )ITطبق اعلام شفاهی سرپرست اداره کل حراست موضوع حفاظت فیزیکی و ITبصورت متمرکز در دفتر  انجام خواهد شد )

3- اعلام نظر در خصوص صلاحیت عمومی اعضا هیات علمی و پیگیری اخذ صلاحیتهای مورد نیاز از مراکز خاص  جهت تصدی پست هیات علمی و نیز ارتقا و تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی قطعی

4- ارائه خدمات مشورتی مورد لزوم به ریاست در زمینه ای مختلف از جمله:

الف) شناسایی عوامل ایجاد نارضایتی پرسنل و محققان و هیات علمی و ...

ب) شناسایی نفوذ و توطئه احتمالی عوامل بیگانه و ضد انقلاب داخلی

ج) شناسایی عوامل فساد و سوء استفاده های احتمالی مالی

5- بررسی و پیشنهاد مشاغل حساس و کلیدی پژوهشگاه  و اعلام نظر در خصوص صلاحیت کارکنان جهت تصدی مشاغل حساس به دفتر مرکزی

6- پیش بینی، پیشگیری و رفع بحران ها و جلوگیری از بروز شایعات با هماهنگی مسئولین و مراجع ذیصلاح

7- اتخاذ تدابیر حفاظتی لازم در مواقع بازدید مقامات عالی رتبه کشوری و مدیران ارشد و مشایعت آنان و نظارت و مراقبت بر تشکیل گردهمائی و جلسات و تامین امنیت آنها

8- رسیدگی و بررسی تخلفات احتمالی در زمینه های مالی و اخلاقی و تهیه پرونده و ارجاع به واحدهای ذیصلاح

9- اعلام نظر در خصوص صلاحیت کارکنان اعزامی به خارج از کشور به اداره کل حراست و نظارت

10- تهیه دستورالعمل های حفاظت از اماکن و تاسیسات برای واحدهای ذیربط و ارائه برای تائید ریاست و نظارت بر حسن اجرای آن

11- مراقبت بر حسن جریان حفاظت از مناطق معین از جمله ساختمان ها، اقدام لازم در موارد پیشگیری از حریق، سرقت و خرابکاری و یا سایر اتفاقات و حوادث مهم و تهیه گزارش امر برای مقامات مافوق

12- کنترل ورود و خروج کارکنان و مراجعین، اموال و بازدیدکنندگان، وسایل نقلیه و تطبیق و مقایسه سیاهه اجناس و لوازم با اجناس ورودی و خروجی به پژوهشگاه

13- سازماندهی بازرسی و نظارت بر اجرای طرح کنترل ورود و خروج افراد ، اشیاء و وسایط نقلیه از تاسیسات و اعلام نظر در زمینه نقل و انتقال و تغییر محل خدمت کارکنان پژوهشگاه

14- ارائه خدمات آموزشی و توجیه پرسنل در راستای حفاظت پرسنلی، مراقبت های حفاظتی از تاسیسات و اماکن و حفاظت از اسناد طبقه بندی شده

15- نظارت بر گردش اسناد طبقه بندی شده و تشکیل بایگانی محرمانه

16- نظارت بر تهیه پرونده حفاظت پرسنلی برای کلیه کارکنان

- تهیه گزارش از از حوادث و اتفاقات غیر عادی

- انجام سایر وظایف محوله


منشور اداره حراست

1- عمل به احکام و موازین دین مبین اسلام .

2- رعایت قوانین و مقررات و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری ، قانون گرائی و تعمیم آن در سازمان .

3- تلاش در تامین امنیت شغلی مدیران و کارکنان .

4- رعایت اصل احترام و تکریم ارباب رجوع .

5- رعایت حریم خصوصی افراد و تلاش در جهت حفظ آبرو و اسرار کارکنان .

6- تلاش در جهت استقرار شایسته سالاری با تکیه بر شناسائی و معرفی کارکنان متعهد و متخصص .

7- تعامل و همکاری با مدیران جهت تحقق اهداف سازمانی .

8- تلاش مجدانه در شناسائی و پیشگیری از آسیب های سازمان .

9- شناسائی متخلفان و قانون گریزان و برخورد متناسب و قانونی با آنان .

10- بهره مندی از نگرشی کلان و برنامه ریزی متناسب با فن آوری های روز .

11 - توجه لازم به سه اصل : دقت ، صحت و سرعت در بررسی گزارشهای رسیده و اطلاع رسانی به موقع .

12- اهتمام به تحقق بخشیدن سه شعار اساسی : حراست اثرگذار، تصمیم ساز وپاسخگو .

 

محل استقرار اداره حراست

طبقه همکف ساختمان پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی 
 تلفن تماس با رئیس اداره حراست 371160 داخلی 2704
 
امتیاز دهی
 
 

Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما