معرفی اداره امور پشتیبانی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی اداره امور پشتیبانی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حمل و نقل درون شهری نفرات و ملزومات پژوهشگاه، نظافت، نگهداری و تعمیرات جزئی و كلی ابنیه، تاسیسات و تجهیزات اداری پژوهشگاه، خرید اقلام مورد نیاز پژوهشگاه، پذیرائی از میهمانان و مدعوین همایش‌ها، سمینارها، نشست‌های علمی، جلسات و مراسم پژوهشگاه و نگهداری و پشتیبانی امور مخابراتی پژوهشگاه از اهم وظایف این اداره است.

1. رییس اداره (آقای فتح اله موسیوند)
1.1.آگاهی از اهداف، خط‌مشی‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های دفتر و پژوهشگاه؛
1.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین‏ نامه ‏ها‏، دستورالعمل‏ها و فرایندهای مربوط؛
1.3.نظارت بر انجام خدمات عمومی مثل: نظافت، تعمیر و نگهداری ساختمان‎ها، تجهیزات اداری و نگهداری فضای سبز؛
1.4.برنامه‎ریزی، خرید و تأمین وسایل و تجهیزات اداری و پشتیبانی، کالاها و مواد مصرفی مورد نیاز؛
1.5.برنامه‎ریزی جهت انجام امور ترابری، حمل و نقل بار و ایاب وذهاب مأموران؛
1.6.تدبیر امور مربوط به نگهداری تأسیسات، ساختمان‎ها، انجام خدمات عمومی و وسایل ارتباطی و مخابراتی؛
1.7.نظارت بر طبقه‎بندی و تنظیم اسناد و مدارک لازم برای خریدهای کلی و عمومی با همکاری پژوهشکده‏ها، مراکز و ادارات پژوهشگاه؛
1.8.تهیه و تنظیم مدارک و اسناد خرید و ارایه گزارش به مقام مافوق؛
1.9.همکاری درخصوص امور مربوط به مزایده، مناقصه و فروش اموال اسقاطی براساس دستورالعمل‎های مربوط؛
1.10.برنامه ریزی و پیش‏بینی اقلام مصرفی عمومی مورد نیاز؛
1.11.بازنگری آیین‎نامه‎ها و دستورالعمل‎ها و فرایندهای مربوط و ارایه پیشنهاد به مقام مافوق؛
1.12.حفظ محرمانه‏ بودن داده‏ها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیره‏سازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
1.13.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاست‏ها و اولویت‏های پژوهشگاه؛
1.14.تهیه پیش‎نویس‏ های لازم از جمله انعقاد قراردادها با بخش خصوصی در زمینه امور خدماتی و پشتیبانی؛
1.15.تنظیم و پیشنهاد بودجه سالانه اداره پشتیبانی به مقام مافوق؛
1.16.تهیه گزارش‎های آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛
1.17.تهیه پیش ‏نویس‎های لازم جهت پاسخ نامه‎ها؛
1.18.انجام مکاتبات اداری با مقام همطراز درون سازمانی؛
1.19.بررسی و اظهارنظر کارشناسی در خصوص درخواست‏ها و نامه‎های رسیده به اداره پشتیبانی و تهیه و ارایه پاسخ مستدل و مکتوب؛
1.20.نظارت پشتیبانی بر فروشگاه‏های آثار پژوهشگاه و ارایه گزارش به مقام مافوق؛
1.21.نظارت بر امور تکثیر پژوهشگاه؛
1.22.برنامه‎ریزی جهت پشتیبانی از برگزاری همایش‎ها، نشست‏ها، جلسات و نمایشگاه‎‏ها؛
1.23.لیست‎برداری و جمع آوری اقلام و اموال مستهلک مجموعه و انتقال به انبار ستاد دفتر مرکزی؛
1.24.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.


2. کارشناس امور پشتیبانی و تالارها (آقای سیامک معمارپور)
2.1.آگاهی از اهداف، خط‌مشی‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های دفتر و پژوهشگاه؛
2.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین ‏نامه ‏ها‏، دستورالعمل‏ها و فرایندهای مربوط؛
2.3.برنامه‏ ریزی جهت انجام خدمات عمومی شامل: نظافت ساختمان‏ها، نگهداری فضای سبز و سایر خدمات؛
2.4.برنامه‏ ریزی، تدارک و تأمین وسایل و تجهیزات، کالاها و مواد مصرفی مورد نیاز؛
2.5.اجرای برنامه‏ های مربوط به امور ترابری و حمل و نقل؛
2.6.انجام امور مربوط به نگهداری تأسیسات و ساختمان‎ها و تأمین خدمات و وسایل ارتباطی و مخابراتی؛
2.7.اداره و نگهداری تأسیسات و ساختمان‎ها و تأمین خدمات و وسایل ارتباطی و مخابراتی؛
2.8.انجام امور مربوط به دبیری جلسات و یادداشت خلاصه مذاکرات و تنظیم صورت‏جلسه؛
2.9.پیگیری طبقه ‏بندی و تنظیم اسناد و مدارک لازم از قبیل اخذ مجوز، برآورد هزینه و تهیه پیش فاکتور برای خریدهای کلی و عمومی؛
2.10.پیگیری امور مربوط به مزایده‏ها، مناقصه و فروش اموال إسقاطی بر اساس دستورالعمل‏ های مربوط؛
2.11.نظارت در بهره ‏برداری بهینه از سیستم ‏های آب‏رسانی، برق، گرمایش و سرمایش؛
2.12.پیگیری ایمنی ساختمان‏ های پژوهشگاه؛
2.13.نظارت بر تعمیرات و نگهداری تأسیسات و تجهیزات حرارتی، برودتی و روشنایی؛
2.14.نظارت بر فعالیت‏های نیروهای تأسیساتی پژوهشگاه؛
2.15.پیش‏ بینی به موقع لوازم مورد نیاز تأسیساتی(سرمایش، گرمایش، آب‏رسانی، برق و روشنایی) و ارایه پیشنهاد به مقام مافوق؛ 
2.16.انجام کارشناسی و پیگیری انعقاد قرارداد با بخش خصوصی در زمینه‎ی امور خدماتی و پشتیبانی؛ 
2.17.اجرای برنامه ‏های مربوط به پشتیبانی از همایش‏ ها، نشست‏ها، جلسات و نمایشگاه‎ها؛
2.18.تنظیم برنامه استفاده از تالارهای پژوهشگاه مطابق با سیاست‏ها، اولویت‏ها و مقررات مربوط؛
2.19.انجام هماهنگی با متصدیان هر یک از تالارها از قبیل نوبت‏دهی، انعقاد قرارداد، تأمین لوازم مورد نیاز و ...؛
2.20.    تنظیم قراردادهای مربوط به تالارهای پژوهشگاه از جمله خواجه نصرالدین طوسی، شیخ طبرسی، امام مهدی(عج) و واریز مبالغ به حساب درآمدهای پژوهشگاه و ارایه فاکتور به اداره امور مالی؛
2.21.حفظ و نگهداری اموال تالارها و ثبت و ضبط اموال؛
2.22.حضور در اتاق فرمان تا پایان همایش‎ها، نشست‏ها و کرسی‎ها؛
2.23.هماهنگی و درخواست وسیله نقلیه رفت و برگشت مأموریت درون شهری و برون شهری کارکنان پژوهشگاه از طریق تماس تلفنی و ثبت و ارسال پیام از طریق سیستم دیدگاه با مسئول موتوری دفتر؛ 
2.24.بررسی فاکتورهای وسیله نقلیه مأموریت‎های انجام شده و ارجاع جهت تأیید و پرداخت به‏صورت ماهیانه؛
2.25.تهیه گزارش‎های آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛
2.26.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاست‏ها و اولویت‏های پژوهشگاه؛
2.27.حفظ محرمانه‏ بودن داده‏ها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیره‏سازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
2.28.تهیه پیش ‏نویس‎های لازم جهت پاسخ نامه‎ها؛
2.29.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.


3. کاردان کارپردازی (آقای غلامرضا بداقی)
3.1.آگاهی از اهداف، خط‌مشی‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های دفتر و پژوهشگاه؛
3.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین‏ نامه ‏ها‏، دستورالعمل‏ها و فرایندهای مربوط؛
3.3.بررسی و تحقیق درخصوص قیمت و کیفیت کالاهای مورد نیاز برابر استانداردها، مقررات و انتخاب نوع کالا و تجهیزات مورد نیاز؛
3.4.دریافت درخواست‎های خرید از مقام مافوق و ‎برنامه‎ریزی جهت تأمین آن‎ها؛
3.5.خرید لوازم و تجهیزات فنی و کالاهای مصرفی مورد نیاز واحدهای پژوهشگاه؛
3.6.ثبت منظم پیش پرداخت‎ها و اسناد هزینه‎های انجام شده در نرم‏افزار مربوط؛
3.7.تهیه، تنظیم و ثبت سیستمی منظّم اسناد مالی(فاکتورها) جهت ارایه به اداره امور مالی؛  
3.8.پیگیری نصب و جمع‏آوری پلاکارد‏ها و پرچم‏ها در مناسبت‏های مختلف؛
3.9.تحویل اجناس خریداری‏شده به درخواست‏کنندگان و تحویل سند هزینه به اداره امور مالی؛
3.10.تحویل و کنترل کالاهای خریداری‏شده و ثبت و امضای فرم‏های مربوط؛ 
3.11.تهیه و تنظیم مدارک و اسناد خرید و ارایه گزارش به مراجع مربوط؛
3.12.تهیه گزارش خرید سایر مدارک و اسناد مربوط جهت ارایه به مراجع ذی‏ربط؛
3.13.پیگیری انجام تعمیرات لوازم اداری و برقی و الکترونیکی؛
3.14.پیگیری نامه ‏های ارسالی و ارجاعی مقام مافوق؛
3.15.ثبت و ضبط گزارش و فعالیت‏های اداره امور پشتیبانی؛
3.16.تهیه پیش ‏نویس‎های لازم جهت پاسخ نامه‎ها؛
3.17.تهیه گزارش‎های آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛
3.18.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاست‏ها و اولویت‏های پژوهشگاه؛
3.19.حفظ محرمانه ‏بودن داده‏ها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیره‏سازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
3.20.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی. 


4. مسئول تکثیر و نمایشگاه‌ها (آقای حمزه ملاگلی)
4.1.آگاهی از اهداف، خط‌مشی‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های دفتر و پژوهشگاه؛
4.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین‏نامه‏ها‏، دستورالعمل‏ها و فرایندهای مربوط؛
4.3.انجام هماهنگی و نظارت بر امور تکثیر و چاپ دیجیتال با امضای مقام مجاز؛
4.4.نگهداری از انواع وسایل تکثیر پژوهشگاه؛
4.5.بررسی و گزارش نواقص دستگاه‎های موجود و تأیید اقلام مورد استفاده پس از تعمیر دستگاه‏ها؛ 
4.6.برنامه ریزی و نظارت شارژ و تعمیر تمامی کاتریج‎های پرینتر؛
4.7.برنامه ‏ریزی جهت مراقبت، بازبینی و تعمیر ماشین‏های اداری از قبیل: دستگاه کپی، فاکس و پرینتر؛
4.8.انجام امور مربوط به دبیری جلسات و یادداشت خلاصه مذاکرات و تنظیم صورت‏جلسه و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه؛
4.9.تدوین تقویم سالانه حضور پژوهشگاه در نمایشگاه‏های داخلی و خارجی؛
4.10.برنامه ‏ریزی و انجام هماهنگی لازم برای شرکت پژوهشگاه در نمایشگاه‏های معتبر برابر تقویم سالانه؛
4.11.پيش‌بيني و پیگیری تأمین امكانات موردنياز جهت برگزاري نمایشگاه‏ها از قبیل انعقاد قرارداد، ثبت‏نام، تحویل غرفه‏ها، تأمین محل اسکان، ایاب و ذهاب، هماهنگی در حمل و نقل وسایل و...؛
4.12.تنظیم برنامه بازدید میهمانان و شخصیت‏های علمی و فرهنگی از نمایشگاه پژوهشگاه؛ 
4.13.برنامه‏ ریزی و پیگیری بازدید مسئولان، اعضای هیأت علمی و محققان از نمایشگاه‏ها؛ 
4.14.پيش‌بيني اعتبار موردنياز اجراي فعاليت‌هاي مربوط به نمایشگاه‏ها؛
4.15.همکاری در تهيه طرح‌هاي لازم در مورد دعوت‌نامه‌هاي مدعوين و مسئولين مربوط؛
4.16.همکاری با رئیس و دبیر کمیته نمایشگاهی پژوهشگاه در امور مربوط؛
4.17.بازخوردگیری و تهیه گزارش‏های تحليلي از افكار عمومي و مخاطبين نسبت به برگزاری نمایشگاه‏ها؛
4.18.برقراري ارتباط با سازمان‌ها و نهادهاي فرهنگي و پژوهشی کشور در برگزاری نمایشگاه‏های مشترک؛
4.19.تهیه گزارش‎های آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛
4.20.تهیه پیش‏ نویس‎های لازم جهت پاسخ نامه‎ها؛
4.21.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاست‏ها و اولویت‏های پژوهشگاه؛
4.22.حفظ محرمانه ‏بودن داده‏ها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیره‏سازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
4.23.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.


تاریخ به روز رسانی 1397/12/23

فايلها
اداره امور پشتيباني.pdf 297.987 KB
کلمات کليدي
معرفی پژوهشگاه
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 29092
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما