معرفی اداره امور پشتیبانی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
حمل و نقل درون شهری نفرات و ملزومات پژوهشگاه، نظافت، نگهداری و تعمیرات جزئی و كلی ابنیه، تاسیسات و تجهیزات اداری پژوهشگاه، خرید اقلام مورد نیاز پژوهشگاه، پذیرائی از میهمانان و مدعوین همایشها، سمینارها، نشستهای علمی، جلسات و مراسم پژوهشگاه و نگهداری و پشتیبانی امور مخابراتی پژوهشگاه از اهم وظایف این اداره است.
1. رییس اداره (آقای فتح اله موسیوند)
1.1.آگاهی از اهداف، خطمشیها، سیاستها و برنامههای دفتر و پژوهشگاه؛
1.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین نامه ها، دستورالعملها و فرایندهای مربوط؛
1.3.نظارت بر انجام خدمات عمومی مثل: نظافت، تعمیر و نگهداری ساختمانها، تجهیزات اداری و نگهداری فضای سبز؛
1.4.برنامهریزی، خرید و تأمین وسایل و تجهیزات اداری و پشتیبانی، کالاها و مواد مصرفی مورد نیاز؛
1.5.برنامهریزی جهت انجام امور ترابری، حمل و نقل بار و ایاب وذهاب مأموران؛
1.6.تدبیر امور مربوط به نگهداری تأسیسات، ساختمانها، انجام خدمات عمومی و وسایل ارتباطی و مخابراتی؛
1.7.نظارت بر طبقهبندی و تنظیم اسناد و مدارک لازم برای خریدهای کلی و عمومی با همکاری پژوهشکدهها، مراکز و ادارات پژوهشگاه؛
1.8.تهیه و تنظیم مدارک و اسناد خرید و ارایه گزارش به مقام مافوق؛
1.9.همکاری درخصوص امور مربوط به مزایده، مناقصه و فروش اموال اسقاطی براساس دستورالعملهای مربوط؛
1.10.برنامه ریزی و پیشبینی اقلام مصرفی عمومی مورد نیاز؛
1.11.بازنگری آییننامهها و دستورالعملها و فرایندهای مربوط و ارایه پیشنهاد به مقام مافوق؛
1.12.حفظ محرمانه بودن دادهها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیرهسازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
1.13.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاستها و اولویتهای پژوهشگاه؛
1.14.تهیه پیشنویس های لازم از جمله انعقاد قراردادها با بخش خصوصی در زمینه امور خدماتی و پشتیبانی؛
1.15.تنظیم و پیشنهاد بودجه سالانه اداره پشتیبانی به مقام مافوق؛
1.16.تهیه گزارشهای آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛
1.17.تهیه پیش نویسهای لازم جهت پاسخ نامهها؛
1.18.انجام مکاتبات اداری با مقام همطراز درون سازمانی؛
1.19.بررسی و اظهارنظر کارشناسی در خصوص درخواستها و نامههای رسیده به اداره پشتیبانی و تهیه و ارایه پاسخ مستدل و مکتوب؛
1.20.نظارت پشتیبانی بر فروشگاههای آثار پژوهشگاه و ارایه گزارش به مقام مافوق؛
1.21.نظارت بر امور تکثیر پژوهشگاه؛
1.22.برنامهریزی جهت پشتیبانی از برگزاری همایشها، نشستها، جلسات و نمایشگاهها؛
1.23.لیستبرداری و جمع آوری اقلام و اموال مستهلک مجموعه و انتقال به انبار ستاد دفتر مرکزی؛
1.24.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.
2. کارشناس امور پشتیبانی و تالارها (آقای سیامک معمارپور)
2.1.آگاهی از اهداف، خطمشیها، سیاستها و برنامههای دفتر و پژوهشگاه؛
2.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین نامه ها، دستورالعملها و فرایندهای مربوط؛
2.3.برنامه ریزی جهت انجام خدمات عمومی شامل: نظافت ساختمانها، نگهداری فضای سبز و سایر خدمات؛
2.4.برنامه ریزی، تدارک و تأمین وسایل و تجهیزات، کالاها و مواد مصرفی مورد نیاز؛
2.5.اجرای برنامه های مربوط به امور ترابری و حمل و نقل؛
2.6.انجام امور مربوط به نگهداری تأسیسات و ساختمانها و تأمین خدمات و وسایل ارتباطی و مخابراتی؛
2.7.اداره و نگهداری تأسیسات و ساختمانها و تأمین خدمات و وسایل ارتباطی و مخابراتی؛
2.8.انجام امور مربوط به دبیری جلسات و یادداشت خلاصه مذاکرات و تنظیم صورتجلسه؛
2.9.پیگیری طبقه بندی و تنظیم اسناد و مدارک لازم از قبیل اخذ مجوز، برآورد هزینه و تهیه پیش فاکتور برای خریدهای کلی و عمومی؛
2.10.پیگیری امور مربوط به مزایدهها، مناقصه و فروش اموال إسقاطی بر اساس دستورالعمل های مربوط؛
2.11.نظارت در بهره برداری بهینه از سیستم های آبرسانی، برق، گرمایش و سرمایش؛
2.12.پیگیری ایمنی ساختمان های پژوهشگاه؛
2.13.نظارت بر تعمیرات و نگهداری تأسیسات و تجهیزات حرارتی، برودتی و روشنایی؛
2.14.نظارت بر فعالیتهای نیروهای تأسیساتی پژوهشگاه؛
2.15.پیش بینی به موقع لوازم مورد نیاز تأسیساتی(سرمایش، گرمایش، آبرسانی، برق و روشنایی) و ارایه پیشنهاد به مقام مافوق؛
2.16.انجام کارشناسی و پیگیری انعقاد قرارداد با بخش خصوصی در زمینهی امور خدماتی و پشتیبانی؛
2.17.اجرای برنامه های مربوط به پشتیبانی از همایش ها، نشستها، جلسات و نمایشگاهها؛
2.18.تنظیم برنامه استفاده از تالارهای پژوهشگاه مطابق با سیاستها، اولویتها و مقررات مربوط؛
2.19.انجام هماهنگی با متصدیان هر یک از تالارها از قبیل نوبتدهی، انعقاد قرارداد، تأمین لوازم مورد نیاز و ...؛
2.20. تنظیم قراردادهای مربوط به تالارهای پژوهشگاه از جمله خواجه نصرالدین طوسی، شیخ طبرسی، امام مهدی(عج) و واریز مبالغ به حساب درآمدهای پژوهشگاه و ارایه فاکتور به اداره امور مالی؛
2.21.حفظ و نگهداری اموال تالارها و ثبت و ضبط اموال؛
2.22.حضور در اتاق فرمان تا پایان همایشها، نشستها و کرسیها؛
2.23.هماهنگی و درخواست وسیله نقلیه رفت و برگشت مأموریت درون شهری و برون شهری کارکنان پژوهشگاه از طریق تماس تلفنی و ثبت و ارسال پیام از طریق سیستم دیدگاه با مسئول موتوری دفتر؛
2.24.بررسی فاکتورهای وسیله نقلیه مأموریتهای انجام شده و ارجاع جهت تأیید و پرداخت بهصورت ماهیانه؛
2.25.تهیه گزارشهای آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛
2.26.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاستها و اولویتهای پژوهشگاه؛
2.27.حفظ محرمانه بودن دادهها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیرهسازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
2.28.تهیه پیش نویسهای لازم جهت پاسخ نامهها؛
2.29.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.
3. کاردان کارپردازی (آقای غلامرضا بداقی)
3.1.آگاهی از اهداف، خطمشیها، سیاستها و برنامههای دفتر و پژوهشگاه؛
3.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین نامه ها، دستورالعملها و فرایندهای مربوط؛
3.3.بررسی و تحقیق درخصوص قیمت و کیفیت کالاهای مورد نیاز برابر استانداردها، مقررات و انتخاب نوع کالا و تجهیزات مورد نیاز؛
3.4.دریافت درخواستهای خرید از مقام مافوق و برنامهریزی جهت تأمین آنها؛
3.5.خرید لوازم و تجهیزات فنی و کالاهای مصرفی مورد نیاز واحدهای پژوهشگاه؛
3.6.ثبت منظم پیش پرداختها و اسناد هزینههای انجام شده در نرمافزار مربوط؛
3.7.تهیه، تنظیم و ثبت سیستمی منظّم اسناد مالی(فاکتورها) جهت ارایه به اداره امور مالی؛
3.8.پیگیری نصب و جمعآوری پلاکاردها و پرچمها در مناسبتهای مختلف؛
3.9.تحویل اجناس خریداریشده به درخواستکنندگان و تحویل سند هزینه به اداره امور مالی؛
3.10.تحویل و کنترل کالاهای خریداریشده و ثبت و امضای فرمهای مربوط؛
3.11.تهیه و تنظیم مدارک و اسناد خرید و ارایه گزارش به مراجع مربوط؛
3.12.تهیه گزارش خرید سایر مدارک و اسناد مربوط جهت ارایه به مراجع ذیربط؛
3.13.پیگیری انجام تعمیرات لوازم اداری و برقی و الکترونیکی؛
3.14.پیگیری نامه های ارسالی و ارجاعی مقام مافوق؛
3.15.ثبت و ضبط گزارش و فعالیتهای اداره امور پشتیبانی؛
3.16.تهیه پیش نویسهای لازم جهت پاسخ نامهها؛
3.17.تهیه گزارشهای آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛
3.18.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاستها و اولویتهای پژوهشگاه؛
3.19.حفظ محرمانه بودن دادهها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیرهسازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
3.20.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.
4. مسئول تکثیر و نمایشگاهها (آقای حمزه ملاگلی)
4.1.آگاهی از اهداف، خطمشیها، سیاستها و برنامههای دفتر و پژوهشگاه؛
4.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آییننامهها، دستورالعملها و فرایندهای مربوط؛
4.3.انجام هماهنگی و نظارت بر امور تکثیر و چاپ دیجیتال با امضای مقام مجاز؛
4.4.نگهداری از انواع وسایل تکثیر پژوهشگاه؛
4.5.بررسی و گزارش نواقص دستگاههای موجود و تأیید اقلام مورد استفاده پس از تعمیر دستگاهها؛
4.6.برنامه ریزی و نظارت شارژ و تعمیر تمامی کاتریجهای پرینتر؛
4.7.برنامه ریزی جهت مراقبت، بازبینی و تعمیر ماشینهای اداری از قبیل: دستگاه کپی، فاکس و پرینتر؛
4.8.انجام امور مربوط به دبیری جلسات و یادداشت خلاصه مذاکرات و تنظیم صورتجلسه و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه؛
4.9.تدوین تقویم سالانه حضور پژوهشگاه در نمایشگاههای داخلی و خارجی؛
4.10.برنامه ریزی و انجام هماهنگی لازم برای شرکت پژوهشگاه در نمایشگاههای معتبر برابر تقویم سالانه؛
4.11.پيشبيني و پیگیری تأمین امكانات موردنياز جهت برگزاري نمایشگاهها از قبیل انعقاد قرارداد، ثبتنام، تحویل غرفهها، تأمین محل اسکان، ایاب و ذهاب، هماهنگی در حمل و نقل وسایل و...؛
4.12.تنظیم برنامه بازدید میهمانان و شخصیتهای علمی و فرهنگی از نمایشگاه پژوهشگاه؛
4.13.برنامه ریزی و پیگیری بازدید مسئولان، اعضای هیأت علمی و محققان از نمایشگاهها؛
4.14.پيشبيني اعتبار موردنياز اجراي فعاليتهاي مربوط به نمایشگاهها؛
4.15.همکاری در تهيه طرحهاي لازم در مورد دعوتنامههاي مدعوين و مسئولين مربوط؛
4.16.همکاری با رئیس و دبیر کمیته نمایشگاهی پژوهشگاه در امور مربوط؛
4.17.بازخوردگیری و تهیه گزارشهای تحليلي از افكار عمومي و مخاطبين نسبت به برگزاری نمایشگاهها؛
4.18.برقراري ارتباط با سازمانها و نهادهاي فرهنگي و پژوهشی کشور در برگزاری نمایشگاههای مشترک؛
4.19.تهیه گزارشهای آماری-تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛
4.20.تهیه پیش نویسهای لازم جهت پاسخ نامهها؛
4.21.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاستها و اولویتهای پژوهشگاه؛
4.22.حفظ محرمانه بودن دادهها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیرهسازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
4.23.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.
تاریخ به روز رسانی 1397/12/23