آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز

اعتراف به این فضائل تنها مربوط به پیروان و عاشقان مکتبش یعنی شیعیان نیست

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز با اشاره به اعتراف جهانیان به فضائل امام علی(ع) عنوان کرد: اعتراف به این فضائل تنها مربوط به پیروان و عاشقان مکتبش یعنی شیعیان نیست بلکه طبق اسناد فراوانی که در دست داریم، اکثریت قاطع علمای اسلام در کتابهایشان به این فضائل اعتراف کرده اند و جالب اینکه غیرمسلمانان نیز وارد این میدان شده اند.


به گزارش ایسکا ، متن پیام مرجع تقلید شیعیان که در این همایش قرائت شد، به شرح زیر است:
قبل از هرچیز لازم می دانم از شما عزیزان که در این همایش باشکوه شرکت کرده اید و از کسانی که موسس و دست اندرکار آن هستند، تشکر کنم زیرا خدمتی است بزرگ برای مسلمانان و برای مردم جهان.
هنگامیکه نام امیرمومنان علی(ع) برده می شود، خود را با اقیانوس عظیمی از علم و دانش، تقوا و شجاعت و عدالت روبرو می بینم که کرانه های آن ناپیداست.
در اینجا چند نکته حائز اهمیت است؛
1.اعتراف به این فضائل تنها مربوط به پیروان و عاشقان مکتبش یعنی شیعیان نیست بلکه طبق اسناد فراوانی که در دست داریم، اکثریت قاطع علمای اسلام در کتابهایشان به این فضائل اعتراف کرده اند و جالب اینکه غیرمسلمانان نیز وارد این میدان شده و آثاری چون «صوت عدالت الانسانیه» نویسنده توانای مسیحی جرج جرداق و غیر آن از خود به یادگار گذاشتند که بسیار جالب است.
2.دنیای امروز گرفتار بی عدالتی های فراوانی است که تاکنون سرچشمه جنگ های ویرانگر و قتل عام فراوان در نقاط مختلف دنیا شده است و سرچشمه آن، غرق شدن در دنیای مادی، منافع خصوصی و دورماندن از برنامه زندگی اولیاء الله مخصوصا پیامبر اسلام و امیرمومنان علی(ع) است.
بی شک اگر دنیای امروز به راه کنونی خود ادامه دهد ممکن است نتیجه اش نابودی نسل انسان روی کره زمین شود زیرا این موضوعات به صورت تصاعدی پیش می رود، مهم آن است که ما بتوانیم با خبررسانی جامع و دور از هرگونه تعصب و بااستفاده از منطق صحیح و دوستانه، مطالب خود را درباره این پیشوای بزرگ جهان انسانیت، منتشر سازیم.
3.نشر این آثار علاوه براینکه کمک به عدالت در جهان امروز می نماید دلیلی بر حقانیت جهان اسلام خواهد بود، اسلامی که چنین پیشوایی را در دل خود پرورش داده است.
4.بااینکه خطابه ها و گفته ها و نامه های امیرمومنان علی(ع) مربوط به ۱۴۰۰ سال قبل می باشد ولی گویی برای امروز نوشته شده است و جای تعجب نیست که عهدنامه مالک اشتر را به زبان های مختلف ترجمه کردند و در سازمان ملل منتشر ساختند.

بار دیگر از حضور شما عزیزان و زحمات دست اندرکاران تشکر می کنم و امیدوارم همه شما مشمول عنایات امیرمومنان علی(ع) بوده باشید.
منبع:خبرگزاری ایسکا
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1397/12/16 پنجشنبه
تعداد بازدید کل: 177 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 178
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما