نسخه آزمایشی
ویدئو ها
هم اندیشی سردار سلیمانی و مقاومت
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد: هم اندیشی علمی با موضوع سردار سلیمانی و مقاومت هم اندیشی علمی با موضوع «سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس؛ مقاومت و تداوم انقلاب اسلامی» با حضور صاحب نظران مطالعات سیاسی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ هم اندیشی علمی با موضوع «سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس؛ مقاومت و تداوم انقلاب اسلامی» امروز چهارشنبه 25 دی 1398 با حضور صاحب نظران مطالعات سیاسی در تالار امام مهدی(عج) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در برگزاری این نشست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، انجمن مطالعات سیاسی و خبرگزاری ابنا با پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مشارکت داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر "نجف لک زایی" ر ئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ابتدای این نشست با اشاره به شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: این شهید، یک نظامی صرف نبود و او از لحاظ اخلاقی نیز الگو به شمار می رفت، این شهید جاذبه فراوانی داشت و به دنبال انسجام در سطح امت بود، شهید سلیمانی ارتباطات گسترده ای با گروه های مختلف داشت.
دکتر "علی اکبری معلم" عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه نشست تضعیف هژمونی آمریکا در منطقه را جزو موفقیت های سردار سلیمانی دانست و تصریح کرد: فعالیت های این شهید و هم رزمانش به تضعیف نظام سلطه منجر شد.
وی ادامه داد: فعالیت های سردار شهید قاسم سلیمانی موجب تقویت جریان مقاومت در منطقه شد که یک فرصت برای انقلاب اسلامی به شمار می رود، همچنین وحدت بین جریان های انقلابی در داخل ایران و سطح منطقه نیز از دیگر اقدامات شهید سلیمانی بود.
دکتر "رجبعلی اسفندیار" پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش دیگر نشست با اشاره به بهره گیری سردار سلیمانی از قدرت نرم اظهار کرد: این شهید علاوه بر اینکه به عنوان یک رزمنده در جبهه ها حضور داشت، با تاسی به ولایت و رهبر معظم انقلاب از قدرت نرم بهره مند بود و با پایبندی به مبانی اسلام از جمله اصل توحید محوری بر وحدت تاکید داشت.
تبدیل شهید سلیمانی به قهرمان امت اسلامی و رویکرد فراراهبردی این شهید، قائم به شخص نبودن جبهه مقاومت به یک فرد، رابطه میان مقاومت و اهداف انقلاب اسلامی، تضعیف قدرت آمریکا در منطقه، شهادت طلبی شهید سلیمانی و بهره گیری محور مقاومت از قدرت نرم از جمله مباحث مطرح شده از سوی شرکت کنندگان در نشست بود.
سخنان تمام شرکت کنندگان در نشست «سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس؛ مقاومت و تداوم انقلاب اسلامی» به صورت اخبار مجزا در ادامه توسط پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر خواهد شد.
شایان ذکر است که سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بامداد جمعه 13 دی 1398 به همراه ابو مهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) در حمله عناصر تروریستی آمریکا به شهادت رسیدند.

 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی, شهید سپهبد سلیمانی
 
امتیاز دهی
 
 

برای رسیدن به کارآمدی، ابتدا باید ذهن انسان در جامعه را تغییر داد
این اثر یکی از جامعترین نگاه‌ها به انسان‌شناسی قرآنی است
انتخابات؛ مجرای حاکمیت حقوق مردم
بازدید دبیر شورای قرارگاه کنش‌گری حوزه‌های علمیه و روحانیت از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
سیر تطور نظریه حکمرانی
  • 1402/8/18 پنجشنبه در گفتگویی با دکتر علی‌اصغر پورعزت و دکتر محمدباقر عالی مطرج شد؛ سیر تطور نظریه حکمرانی
    در آخرین جلسه از مدرسه پاییزه الهیات حکم‌رانی، شاهد گفت‌وگوی دکتر علی‌اصغر پورعزت (رئیس دانش‌کده حکم‌رانی دانش‌گاه تهران) و دکتر محمدباقر عالی (استاد مدرسه حکم‌رانی شهید بهشتی) در موضوع سیر تطور نظریه حکم‌رانی بودیم. در دهه 80 میلادی، چرخش از رویکردهای مبتنی بر قدرت متمرکز به رویکردهایی که سرمایه اجتماعی و گروه‌های مردمی را محور کار خود قرار می‌دهند، صورت گرفت. ما چنان‌چه بخواهیم به ساحت الهیات حکم‌رانی ورود کنیم، به ناچار باید تصور درستی از حکم‌رانی و سیر تطورات آن داشته باشیم.
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 185
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما