نسخه آزمایشی
مرکز همکاری های علمی و بین المللی

معرفی مرکز همکاری های علمی و بین المللی
رویکرد جدی و مؤثر به مقوله تعیین‌کنندۀ همکاری‌ های پژوهشی و ایجاد وحدت رویه در انجام این رسالت مهم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را بر آن داشت به تشکیل مرکز همکاری‌ های علمی و بین المللی همت گمارد. این مرکز می‌کوشد تا با تولید، گسترش و ارتقای خدمات کیفی پژوهشی در حوزه تحقیقات علوم اسلامی، زمینه‌های لازم برای بسط مطالعات علمی را در این عرصه فراهم آورد. برگزاری نشست‌های علمی و کرسی های نظریه  پردازی، برنامه‌ ریزی جهت ارتباطات عملی و بین‌المللی، و مدیریت حضور در نمایشگاه‌ های داخل و خارج از کشور، عرصه‌های اصلی فعالیت ‌های این مرکز است.  

« ساختار، مأموریت و شرح وظایف»
ساختار:

 
مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی
ردیف عنوان پست
1 رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی
2 مسئول دفتر
اداره همکاری‌های علمی
3 رئیس اداره همکاری‌های علمی
4 کارشناس کرسی‌ها و نشست‌ها
5 کارشناس همایش‌ها
6 کارشناس همکاری‌های علمی
7 کارشناس رسانه و ارتباطات
اداره امور بین‌الملل
8 رئیس اداره امور بین‌الملل
9 کارشناس بین‌الملل (شناسایی و معرفی)
10 کارشناس بین‌الملل (توسعه و مشارکت‌های علمی)
11 کارشناس بین‌الملل (تبادل آثار و ظرفیت‌ها)
کارشناسی مسئول ترجمه
12 کارشناس مسئول ترجمه
13 کارشناس ترجمه
کارشناسی مسئول تشریفات و اداری
14 کارشناس مسئول تشریفات
15 متصدی تشریفات

مأموریت:
1-    تمهید توانمندسازی اعضای هیات علمی و محققان برای حضور در عرصه¬های علمی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور
2-    زمینه سازی تعامل و عرضه آثار علمی پژوهشگاه برحسب نیازهای جوامع مخاطب
3-    ایجاد و توسعه همکاری های علمی و فرهنگی در عرصه داخلی و بین المللی
حوزه سازمانی مأموریت ها:
1.پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در عرصه تعاملات علمی داخلی و بین المللی.
2.معاونت آموزش بویژه دانشگاه باقرالعلوم(ع) در عرصه تعاملات علمی بین المللی


شرح وظایف:
1-     آگاهی از اهداف، خط  مشی ها، سیاست ها و برنامه هاي علمی و فرهنگی دفتر
2-    اتخاذ سیاستهای اجرایی هماهنگ با اهداف، خط¬مشی¬ها، سیاست¬ها و برنامه¬های علمی و فرهنگی دفتر
3-    تهیه و پیشنهاد سياست‌ها، خط‌مشي‌ها و راهکارهای تعامل وهمکاري‌ علمي و پژوهشي پژوهشگاه با مراكز و مؤسسات  علمی داخلي و خارجي، به رییس پژوهشگاه
4-    اطلاع از قوانین و مقررات، آئین نامه ها و دستورالعمل هاي پژوهشی و پیشنهاد مقررات، آیین نامه ها و دستور العمل های حوزه فعالیت همکاری های علمی و بین المللی و ارائه پیشنهادهای تکمیلی به مراجع ذی ربط و تلاش برای ایجاد انطباق بین آیین¬نامه و مقررات ناظر به برنامه¬ها و فعالیت مرکز با اسناد بالادستی پژوهشگاه، دفتر، وزارت علوم و ...
5 –  گسترش سطح ارتباطات و همکاري با مراکز علمی و فرهنگی از طریق مشارکت، عضویت، حمایت و ... در همایش¬ها، و مجامع و پروژه¬های علمی و ....
6-    توانمند سازی علمی اعضای هیأت علمی از طریق فرصت¬های مطالعاتی، حضور در مجامع علمی داخلی و خارجی، افزایش مهارت¬های علمی و پژوهشی، برگزاری کرسی¬های تخصصی و ترویجی، نشست¬های علمی و ...
7-    معرفی ظرفیت ها و فعالیت های فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه داخلی و بین¬المللی.
8-          ساماندهی ترجمه آثار پژوهشی مورد نیاز
9- زمینه سازی و فراهم نمودن مقدمات مربوط به انعقاد قراردادها، تفاهم نامه و موافقت نامه های پژوهشگاه با مؤسسات علمی داخل و خارج کشور
10- برنامه ریزی و همکاری در برگزاری نشست ها و همایش های ملی و  بین المللی پژوهشگاه
11-     تهیه و تنظیم بودجه سالانه و ارسال به رئیس پژوهشگاه.
12-     تهیه و تنظیم گزارش عملکرد مرکز و ارسال به رئیس پژوهشگاه.  


معرفی اداره همکاری‌های علمی

«ساختار، مأموریت و شرح وظایف»
ساختار:

 
ردیف سازمان نفرات اداره همکاری‌های علمی
1 رئیس
2 کارشناس رسانه و ارتباطات
3 کارشناس کرسی‌ها و نشست‌های علمی
4 کارشناس همایش‌ها
5 کارشناس همکاری‌های علمی

مأموریت:
معرفی توانمندی¬های پژوهشی، ایجاد و توسعه ارتباط علمی با شخصیت¬ها و مراکز پژوهشی، ساماندهی کرسی¬ها و نشست¬های علمی، همایش¬ها و پوشش رسانه¬ای آن¬ها.

شرح وظایف:
1-    تهیه و پیشنهاد سیاست¬ها، خط¬مشی¬ها و راهکارهای تعامل و همکاری¬های علمی و پژوهشی پژوهشگاه با مراکز و مؤسسات پژوهشی داخلی جهت بررسی و تصویب در شورای همکاری-های علمی و بین¬المللی
2-    شناسایی و فراهم نمودن زمینه¬های ارتباط با شخصیت¬ها و مراکز علمی و پژوهشی
3-    برنامه¬ریزی برای گسترش سطح و نحوه برقراری ارتباطات علمی
4-    تلاش در جهت عضویت واحدهای پژوهشی پژوهشگاه در انجمن¬ها و مجامع علمی در چارچوب سیاست¬ها و خط¬مشی¬های دفتر
5-    فراهم ساختن زمینه بهره¬مندی پژوهش¬گران و اعضای هیأت علمی از فرصت¬های مطالعاتی داخلی و ارزیابی نتایج حاصله؛
6-    گردآوری اطلاعات علمی و پژوهشی، قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مراکز علمی به منظور رعایت استانداردها و استفاده از تجارب
7-    پوشش رسانه¬ای مناسب رویدادهای علمی مرتبط با حوزه فعالیت مرکز و اطلاع¬رسانی از فعالیت-های علمی مرتبط با سایر مراکز به مخاطبان داخلی
8-    تعین معیارها و استانداردهای کرسی¬ها و نشست¬ها علمی و نظارت بر حسن اجرای آن¬ها مطابق معیارهای تعریف شده
9-    تعین معیارها و استانداردهای همایش¬های علمی و نظارت بر حسن اجرای آن¬ها مطابق معیارهای تعریف شده
10-    تهیه، تدوین و بررسی مقررات، آیین¬نامه¬ها و دستورالعمل¬های مربوط به همکاری¬های علمی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی و تکمیلی
11-    پیشنهاد تنظیم و ارائه گزارش عملکرد اداره
12-    پیشنهاد بودجه سالانه اداره
13-    انجام سایر وظایف محوله از سوی رئیس مرکز


معرفی اداره امور  بین الملل

« ساختار، مأموریت، و شرح وظایف»
معرفی:

 
اداره امور بین‌الملل
8 رئیس اداره امور بین‌الملل
9 کارشناس بین‌الملل (شناسایی و معرفی)
10 کارشناس بین‌الملل (توسعه و مشارکت‌های علمی)
11 کارشناس بین‌الملل (تبادل آثار و ظرفیت‌ها)

مأموریت:
معرفی توانمندی¬های پژوهش، ایجاد و توسعه ارتباط علمی اعضای هیئت علمی پژوهشگاه با شخصیت¬ها و مراکز پژوهش، ساماندهی همایش¬ها و کنفرانس¬های علمی در عرصه بین¬الملل

شرح وظایف:
1.    پیشنهاد خط مشی¬ها و سیاست های مربوط به روابط و همکاری¬های علمی بین المللی پژوهشگاه با سایر مراکز علمی و تحقیقاتی؛
2.    تنظیم و تدوین پیش¬نویس دستورالعمل¬ها، آیین¬نامه¬ها و مقررات مربوط به امور بین¬الملل پژوهشگاه، جهت بررسی و تصویب در شورای همکاری¬های علمی و بین¬المللی
3.    ایجاد زمینه همکاری شخصیت ها و مراکز علمی خارج از کشور با پژوهشگاه
4.    تدوین، تنظیم و پی¬گیری اجرای تفاهم¬نامه¬ها و قراردادها با شخصیت¬ها و مراکز علمی خارج از کشور
5.    شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشگاه به مراكز علمی بین‌المللی با استفاده از امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و فضای مجازی
6.    ایجاد زمینه تبادل تجارب و دستاوردهای پژوهشگاه و مراکز علمی خارج از کشور در برنامه‌ها، ارتقاي بهره‌وري و تسهيل توليد علوم انسانی و اسلامی
7.    توانمند سازی اعضای هیئت علمی پژوهشگاه جهت حضور در عرصه بین الملل
8.    فعال سازی حضور و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه در مجامع علمي بين‌المللي
9.    ساماندهی ديدارها و حضور‌ مسئولان‌، اعضای هیئت علمی و محققان پژوهشگاه درمجامع علمی ، فرصتهای مطالعاتی و ماموریت های علمی خارج‌ از كشور و بالعکس
10.    تنظیم و ارائه گزارش عملکرد امور بین¬الملل
11.    تهیه و پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه امور بین¬الملل


کارشناسی مسئول ترجمه

«ساختار، مأموریت و شرح وظایف»
 ساختار:
 
ترجمه
12 کارشناس مسئول ترجمه
13 کارشناس ترجمه

مأموریت:
ترجمه و آماده¬سازی آثار علمی ـ پژوهشی به تناسب نیازهای جامعه هدف

شرح وظایف:
1-    آگاهی از اهداف، خط¬مشی¬ها، سیاست¬ها و برنامه¬های پژوهشی پژوهشگاه؛
2-    تهیه و تدوین برنامه¬های لازم حوزه ترجمه جهت تحقق اهداف، خط¬مشی¬ها و سیاست¬های پژوهشی پژوهشگاه؛
3-    اطلاع از قوانین، مقررات، آیین¬نامه¬ها و دستورالعمل¬های اداری و پژوهشی؛
4-    بررسی و پیشنهاد آثار پژوهشی به منظور قرارگرفتن در فرآیند ترجمه و تعیین سطح ترجمه و مترجم آن؛
5-    تنظیم  و انعقاد قرارداد ترجمه و پی¬گیری آن؛
6-    بررسی و ارزیابی آثار ترجمه شده و تأیید آن برای چاپ؛
7-    نظارت بر فرآیند ترجمه و هماهنگی¬های لازم در جهت تسهیل فرآیند؛
8-    تنظیم و تهیه و پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه واحد ترجمه؛
9-    تنظیم و ارائه گزارش عملکرد واحد ترجمه؛
10-    انجام سایر امور محوله مرتبط با ترجمه.


کارشناسی مسئول تشريفات
ساختار:

 
تشریفات
14 کارشناس مسئول تشریفات
15 متصدی تشریفات

مأموریت:
هماهنگی و انجام امور تشریفات مربوط به سفرهای داخلی و خارجی، مراسم، همايش‌ها، نمایشگاه¬ها، نشست‌ها و جلسات، متناسب با شان و منزلت پژوهشگاه و مدعوين

وظایف:
1-آگاهی از اهداف، خط¬مشی¬ها، سیاست¬ها و برنامه¬های پژوهشگاه
2- اتخاذ تدابیر لازم جهت اجرای امور محوله
3- ساماندهی خدمات پشتیبانی مربوط به مدعوین و هیأت¬های اعزامی پژوهشگاه
4- هماهنگی و تعامل لازم با واحدهای اداری مرتبط با تشریفات از جمله حراست، پشتیبانی، روابط عمومی و ...
5- هماهنگی و نظارت بر امور مربوط تهیه بلیط، روادید، گذرنامه،اقامت، ایاب و ذهاب، پذیرایی، تهیه بلیط، هدایا، انتخاب مجری، قاری، مراسم افتتاحیه و مراسم اختتامیه، بازدیدها و ...
6- تهیه دیتای ارتباطی از مدعوین اعم از تلفن، ایمیل، وب¬سایت و ...
7- ایجاد، نگهداری و برنامه¬ریزی بازدید از اتاق افتخارات پژوهشگاه
8- تهیه یادگاری و یادبود خاطره¬انگیز
9- برنامه¬ریزی، تقویم و هماهنگی کلیه سفرها و بازدیدهای رسمی داخلی و خارجی پژوهشگاه
10- پی¬گیری و دریافت گزارش و تدوین سفرها و بازدیدهای رسمی پژوهشگاه، و انعکاس به مراجع ذیربط
11- تهیه بیوگرافی و رزومه علمی از میهمانان خارجی و تهیه گزارش برای مقامات مسئول
12- برقراري تماس با نهادهای مربوط به منظور هماهنگي و تنظيم برنامه هاي مربوط به امور تشريفات و ملاقاتها، كنفرانسها، سمينارها و نظاير آن.
13- برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مقتضی به منظور ایجاد و نگهداری آرشیو صوتی، تصویری، عکس و اسلاید از سفرها و بازدیدهای علمی
14- تهیه و ارائه کارت¬های شناسایی و دفترچه برنامه همایش به میهمانان.
15- تهیه و ارسال گزارش عملکرد دوره¬ای و سالانه.
16- تهیه و پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه واحد تشریفات.

 
شماره های داخلی مرکز همکاریهای علمی و بین المللی:
 
شماره‌های داخلی مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی
ردیف اداره/واحد سمت نام و نام‌خانوادگی شماره داخلی
1 رئیس مرکز دکتر رجبعلی اسفندیار 1118
2 مسئول دفتر ماشااله پاپی جوهرزاده 1340
3 اداره همکاری‌های علمی رئیس اداره حجت‌الاسلام جلال عراقی 1350
4 کارشناس کرسی‌ها و نشست‌ها قاسم جعفرزاده 1351
5 کارشناس همایش‌ها حسن‌پورسوق 1351
6 کارشناس همکاری‌های علمی اباصلت غریب 1350
7 کارشناس رسانه و ارتباطات علی میرزایی 1352
8 اداره امور بین‌الملل رئیس اداره دکتر مرتضی گودرزی 1347
9 کارشناس بین‌الملل
(تبادل آثار و ظرفیت‌ها)
سیدابراهیم عباسی 1347
10  کارشناس بین‌الملل
 (توسعه و مشارکت‌های علمی)
عدالت عابدینی 1348
11 کارشناس بین‌الملل
(شناسایی و معرفی)
علی عامری‌نژاد 1348
12 واحد تشریفات کارشناسی مسئول تشریفات حسن عبدی‌پور 1349
13 متصدی تشریفات مظاهر رضایی 1349
14 واحد ترجمه کارشناسی مسئول ترجمه حجت‌الاسلام محمدتقی محمدیان 1360
15 کاشناس ترجمه محمدرضا عموحسینی 1360

از بیرون از مجموعه با شماره گیری کد قم: 025 و شماره گیری 371160، داخلی مورد نظر خود را بگیرید.
 
  به روزشده در تاریخ: 24 دی ماه 1396
 

 
منبع: اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار, معرفی مرکز, معرفی پژوهشگاه
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1270
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما