در دیدار معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سوریه اعلام شد

درخواست حضور پررنگ پژوهشگاه در مراکز علمی سوریه

حجت الاسلام احمدرضا ربانی معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سوریه روز چهارشنبه 25 فروردین ماه 1400 با رؤسای اداره بین الملل و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دیدار و گفتگو پرداخت. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از اداره بین الملل مرکز همکاری های علمی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین عراقی در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم به معرفی پژوهشگاه و ظرفیت های آن پرداخت. 
در ادامه حجت الاسلام ربانی به تجربه نزدیک به چند سال حضور خود در سوریه اشاره کرد  و تصویری کلی از این کشور را ارائه داد.
 وی در این دیدار، مهمترین دغدغه را حضور کم رنگ نهادهای حوزوی، پژوهشی و دانشگاهی در این کشور بر شمرد و افزود: ما میدان مطالعات راهبردی و رصدی درستی در کشور سوریه نداریم، نقطه تمرکز هنوز مشخص نیست تا نتیجه لازم دریافت شود. 
معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سوریه اظهار داشت: درخواست عاجزانه ما این است که دست ما را بگیرید و ما آمادگی استقبال از شما را داریم. اشخاص پژوهشی باید در میدان حضور  داشته باشند، این شدنی است و هم یک نیاز است. ابتدا باید آسیب شناسی و جامعه شناسی در مورد شیعیان منطقه در قالب پایان نامه آماده شود و در این راستا پژوهش میدانی بسیار می‎تواند کارساز باشد و پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با توجه به رسالت خود می‎توانند نقش مهمی در این  حوزه  داشته باشند. 
وی همچنین گفت: به کتاب ها  و آثار اسلامی در آنجا بسیار نیاز است و جای این آثار در کشور سوریه بسیار خالی است. در دانشگاه های مهم این کشور، آثار شیعی بسیار محدود وجود دارد. از طرفی آثار فراوان تراث شیعه در حال نابودی و ارسال به جاهای دیگر است. 
در ادامه رجبعلی اسفندیار رئیس مرکز همکاری های علمی و بین الملل ضمن معرفی فعالیت های پژوهشگاه به مهم‎ترین راهکارها برای همکاری علمی و پژوهشی با کشور سوریه پرداخت و اظهار داشت: پژوهشگاه  به واسطه نرم افزار کتابخوان پژوهان می‎تواند مجموعه آثار خود و بسیاری از مراکز اسلامی را  از این طریق در کشور سوریه عرضه کند.
 وی همچنین ضمن اشاره به برگزاری موفقیت آمیز کارگاه‌هایی برای اساتید تونسی و الجزایری اعلام کرد که این پژوهشگاه آمادگی برگزاری کارگاه برای اساتید سوریه‌ای را دارد و همچنین اساتید این پژوهشگاه می‌توانند در دانشگاه و مراکز علمی کشور سوریه در قالب برگزاری دوره هایی حضور داشته باشند. 
در این جلسه دکتر علی میرعرب رئیس گروه اشاعه و اطلاعات دانش پژوهشکده مدیریت و اطلاعات و دکتر مختار شیخ حسینی مدیر گروه علوم سیاسی  پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی هم حضور داشتند.

 
منبع:اخبار اداره همکاری های علمی و بین الملل
كلمات كليدي : اخبار مرکز همکاری های علمی و بی الملل

تاریخ خبر: 1400/1/28 شنبه
تعداد بازدید کل: 192 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 193
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما