اربعین و زمینه سازی ظهور – بخش دوم - از سلسله نشست های علمی ویژه اربعین 1400

نشست علمی «اربعین و زمینه سازی ظهور بخش دوم» از سلسله نشست های علمی ویژه اربعین 1400 به همت اندیشکده اربعین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همکاری پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و مرکز همکاری های علمی و بین ا لملل پژوهشگاه روز دوشنبه 29 شهریور با ارائه حجت الاسلام والمسلمین آقای حسین الهی نژاد برگزار شد.

به گزارش اداره بین  الملل مرکز همکاری های علمی و بین الملل حجت الاسلام والمسمین حسین الهی نژاد در ابتدای این نشست اظهار داشت: میان بحث اربعین یعنی پیاده روی اربعین و بحث مهدویت بیشترین ارتباط و تعامل در بحث زمینه سازی ظهور است. زمینه سازی ظهور یعنی انسان منتظر، بایستی کارهای خیر و صالح انجام دهد تا بستر ظهور فراهم شود. وی همچنین ابراز داشت: اربعین در واقع با شاخصه هایی که دارد شاخصه هایی چون تواضع، فروتنی، عزت مداری و همچنین شاخصه های اخلاق های نیکویی که در میان زوار آقا امام حسین (ع) و پیاده روندگان اربعین سید الشهدا وجود دارد،  به یک نحوی تداعی  گر همان شاخصه های جامعه ایده آل مهدویت است، تداعی گر عصر ظهور است. وقتی که این شاخصه ها برجسته سازی و نهادینه شود و در میان زوار و در میان جامعه این شاخصه ها فرهنگ سازی و نهادینه سازی شود به طور طبیعی آمادگی و شایستگی در مردم تحقق پیدا می کند. وقتی که شایستگی و آمادگی در مردم تحقق پیدا کرد این شایستگی منتهی به ظهور آقا امام زمان(عج) می شود. پس بنابراین رابطه اربعین با بحث زمینه سازی  در همین شاخصه هاست.  این شاخصه ها در جامعه به شدت اشراب و تزریق می شود. 
الهی نژاد در پایان افزود:  هر چه این شاخصه ها در جامعه یعنی شاخصه های اربعین بخصوص شاخصه های نیک اربعین بیشتر اجرایی، فرهنگ سازی و نهادینه سازی شود، به تبع مردم به سوی آمادگی و شایستگی ظهور پیش می روند. هر چه این بیشتر شود، خداوند به این مردم شایسته،  ظهور را هدیه می دهد و این مردم شاهد و ناظر ظهور خواهند بود. 


 
منبع:اخبار مرکز همکاری های علمی و بین الملل
كلمات كليدي : سلسله نشست های علمی ویژه اربعین 1400 , اخبار پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی

تاریخ خبر: 1400/6/31 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 222 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 223
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما