به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن:

بررسی کلان برنامه تحقیقاتی در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

جلسه شورای مدیران پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با بررسی ضرورت کلان برنامه تحقیقاتی برای گروه‌های علمی مختلف این پژوهشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ،به نقل از پرتال جامع علوم و معارف قرآن، جلسه شورای مدیران پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد، معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سیدمهدی صالحی امیری، رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشگاه و کارشناسان گروه برنامه‌ریزی امروز، ۱۳ دی‌ماه با موضوع بررسی فعالیت‌های تحقیقاتی گروه‌های پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از تعامل بسیار خوب و تلاش همکاران مجموعه معاونت پژوهش با پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد، معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: با توجه به بند یک مصوبه جلسه‌ای در شورای پژوهشی پژوهشگاه مورخ مبنی بر ضرورت تعریف کلان برنامه تحقیقاتی در عرصه‌های نوپدید، هر گروه علمی باید نسبت به اعلام کلان برنامه‌های تحقیقاتی به معاونت پژوهشی پژوهشگاه اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه کلان برنامه تحقیقاتی متفاوت از کلان‌پروژه‌ای است که در نظام‌نامه پژوهشگاه آمده است، ادامه داد: کلان برنامه تحقیقاتی، مجموعه‌ای است جامع، هماهنگ و اثربخش شامل طرح‌های پژوهشی، مقاله‌ها، همایش‌ها، کرسی‌ها و نشریه که بر اساس پازل تحقیقاتی تعریف شده، تا یک مسئله‌ از مسائل روزآمد را حل و یا به نیازی از نیازهای جامعه پاسخگو باشد.
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: با تدوین کلان برنامه تحقیقاتی، می‌بایست کلیه فعالیت‌هایی که توسط گروه علمی تعریف می‌شود، در راستای آن قرار داشته باشد.
الهی‌نژاد بیان کرد: اجتناب از تعریف و اجرای طرح‌های تحقیقاتی متنوع و پراکنده‌کاری در زمینه‌های مختلف، تلاش برای انسجام‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی، هدفمندکردن پژوهش و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های تحقیقاتی، از جمله اهداف تهیه و تدوین کلان برنامه تحقیقاتی در گروه‌های علمی است. 
وی در پایان گفت: گروه‌هایی که کلان برنامه تحقیقاتی ندارند، کلان برنامه پیشنهادی را در فرم پیوست تعریف کنند و پس از تصویب در شورای پژوهشی پژوهشکده، به معاونت پژوهشی ارسال کنند.
یادآور می‌شود، در این جلسه، ۹۵ پروژه در دست تحقیق پژوهشکده بررسی و مورد توجه قرار گرفت. 
منبع:پژوهشکده فرهنگ و معارف قران

19:331400/10/20
تعداد بازدید: 893
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 894
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما