در گفت و گویی تبیین شد:

تشریح اهداف و برنامه های پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی . فناوری

مسئول پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری  دفتر تبلیغات اسلامی به  تشریح برنامه های  این نمایشگاه پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین موسی الرضا تیموری در گفت و گویی به  تشریح برنامه های  پنجمین نمایشگاه  دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر  تبلیغات اسلامی پرداخت که متن  این مصاحبه در ذیل می خوانیم.

* هدف از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش چیست؟
  ایده  برگزاری هفته پژوهش در دفتر تبلیغات اسلامی به سال‌ها قبل برمی‌گردد؛ با این تفاوت که تا قبل از سال 1394، هفته پژوهش به صورت جزیی انجام می‌گرفت. یعنی برخی از مراکز آموزشی و پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی برنامه‌ای جداگانه و در حد یک نشست به همراه تجلیل از پژوهشگران برتر برگزار می‌کردند اما از سال 1394 به بعد با موافقت رئیس محترم دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام و المسلمین استاد واعظی و تدبیر و برنامه‌ریزی حجت الاسلام والمسلمین دکتر لکزایی معاون محترم پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مبنی بر برجسته نمودن جایگاه پژوهشی معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی، هفته پژوهش از یک نشست تجلیلی به یک نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تغییر رویکرد داده و از جزیی نگری به کلی نگری با تجمیع برنامه‌های پژوهشی کل معاونت‌ها و مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف دفتر روی آورد. که هدف از این تغییر رویکرد، ترویج و توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری؛ تبادل آثار پژوهشی در بین پژوهشگران، محققین و حوزه‌های علمیه؛  معرفی آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی به مراکز و نهادهای علمی و پژوهشی؛ تشویق و تجلیل از پژوهشگران برتر و ترغیب دیگر محققین به تولید پژوهش‌های عالمانه و فناورانه؛ شناسایی خلأهای تحقیقاتی و پژوهشی؛ شناسایی و عرضه توانمندی‌های محققین و اعضای هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی؛ در دسترسی سهل الوصول پژوهش‌ها و یافته‌های پژوهشی و فناورانه؛ ایجاد بستر مناسب‌تر تعامل فی ما بین پژوهشگران و فناوران در بخش‌ها و معاونت‌های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی، ارزیابی علمی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی و فناوری یک ساله بخش‌ها و معاونت‌های دفتر تبلیغات اسلامی؛ ایجاد حساسیت، دقت و توجه مضاعف مدیران به فعالیت‌های پژوهشی و ایجاد ارتباط آن با فناوران جهت عرضه فناورانه در سطح استان، ملی و بین الملل به فراخور تحقیق و پژوهش انجام شده؛ تعامل بیش‌تر معاونت‌ها و بخش‌های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی در دیگر تولیدات منسجم کار واحد دفتر تبلیغات اسلامی را می‌باشد. و امیدواریم که امسال با توجه به چهار سال
تجربه برگزاری، موفق‌تر از قبل این نمایشگاه علمی، پژوهشی را به اتمام برسانیم. و این روش به یک الگوی قابل قبول و مطلوب در سطح ملی مورد توجه جدی مدیران، پژوهشگران و محققین قرار گیرد.

* در خصوص فعالیت های امسال به صورت کامل تر توضیح دهید و برنامه های ویژه نمایشگاه امسال را به صورت دقیق تر تبیین بفرمایید.
 پنجمین  نمایشگاه هفته پژوهش با شعار: توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی؛ مسئله محوری و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آغاز می‌شود برنامه‌های روز  اول نمایشگاه ( شنبه بیست و سوم آذر) در دو نوبت از ساعت 9 الی 30/11 با مراسم افتتاحیه، توسط رییس محترم دفترتبلیغات اسلامی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر لک‌زایی معاون محترم پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، شروع می‌شود. سخنران ویژه مراسم افتتاحیه امسال، حجت‌الاسلام والمسلمین امینی معاون محترم منابع انسانی قوه قضاییه و عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می‌باشد. در ادامه، برنامه  رونمایی  از آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی تولید شده آذرماه 97 تا آذرماه 98 را خواهیم داشت. در نوبت دوم از ساعت 30/12 الی 14 نشست و کرسی علمی و پایان بخش برنامه روز اول، نشست علمی با موضوع پژوهش و بیانیه گام دوم از ساعت 18 الی 20 در سالن اجتماعات برگزار خواهد شد. روز یکشنبه 24 آذر از ساعت 8 الی 10 نشست‌ و کرسی علمی همراه با رونمایی از آثارپژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(علیهم السلام) برگزار می‌شود  و از ساعت 10 الی 45/11 به نشست عمومی با موضوع
معرفی فعالیت‌های بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی اختصاص یافته است. در ادامه از ساعت 30/12 الی 14 و در ساعت عصر 30/18 الی21 نشست‌ و کرسی علمی منعقد می‌باشد. در روز دوشنبه 25 آذرماه از ساعت 8 الی 12 و 30/12 الی 14 نشست و کرسی علمی داریم و از ساعت 10 الی 45/11 تجلیل از برترین‌های ستاد پژوهش به همراه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی معاون محترم تهذیب حوزه‌های علمیه را خواهیم داشت. در روز سه شنبه 26 آذر از ساعت 8 الی 10 و 30/12 الی 14 نشست و کرسی علمی و از ساعت 10 الی 45/11 برنامه تجلیل از برترین‌های ستاد پژوهش و تقدیر از پژوهشکده‌ها، گروه‌ها، مجلات و پژوهشگران برتر انجام خواهد شد. در روز چهارشنبه 27 آذر از ساعت 8 الی 10 و 30/12 الی14 نشست و کرسی علمی و از ساعت 10 الی 45/11 مراسم تجلیل از فناوران برتر دفتر برگزار می‌شود.  مراسم اختتامیه نمایشگاه، در روز پنچ شنبه 28 آذرماه از ساعت 9 الی 30/11 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مریجی معاون محترم آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رییس دانشگاه باقرالعلوم(علیه‌السلام) آغاز و سخنران ویژه مراسم اختتامیه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ذوعلم معاون محترم وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش می‌باشد. پایان بخش مراسم اختتامیه، تقدیر از برترین‌های برگزارکنندگان هفته پژوهش و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی خواهد بود.

* مهم ترین برنامه های پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی چیست؟
از مهم‌ترین برنامه‌های پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر، رونمایی از آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی از آذر 97 تا آذر 98 و سامانه مدیریت دانش دفتر تبلیغات اسلامی در روز بیست و سوم آذر؛ رونمایی از آثار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(علیهم السلام) از آذرماه 97 تا آذرماه 98 و رونمایی از سایت اسلام پرتال در روز بیست و چهارم آذر؛ سخنرانی رؤسای محترم ادارات برتر و اهدای جوایز برترین‎های ستاد پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در روز بیست و پنجم آذر؛ رونمایی از آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از آذرماه 97 تا آذرماه 98، سخنرانی رؤسای محترم پژوهشکده‌های برتر، اهدای جوایز برترین‎های پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رونمایی از دوره آموزشی پودمانی تحلیل گفتمان فرهنگی رسانه در روز بیست و ششم آذر؛ رونمایی از آثار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی از آذرماه 97 تا آذرماه 98، معرفی دستاوردهای جدید فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی توسط مدیران فناوری اطلاعات، رونمایی از دستاوردهای جدید فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی از آذرماه 97 تا آذرماه و تقدیر از فناوران و محصولات برتر حوزه فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی در روز بیست و هفتم آذر؛ تقدیر از برترین‌های برگزارکنندگان هفته پژوهش و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی در روز بیست و هشتم آذر؛ نشست‌های علمی؛ کرسی‌های ترویجی؛ نشست‌ راهبردی ـ تمدنی با حضور معاون فرهنگی وزیر محترم ارشاد اسلامی و کارگاه آموزشی در دو نوبت صبح و عصر در هر روزمی‌باشد.

* برنامه های مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر چیست؟
افتتاح نمایشگاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر واعظی رییس محترم دفترتبلیغات اسلامی، معاونان، مدیران دفتر تبلیغات اسلامی ومیهمانان انجام خواهد شد پس از آن، برنامه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر لک‌زایی معاون محترم پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین امینی معاون محترم منابع انسانی قوه قضاییه و عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را خواهیم داشت. رونمایی از آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی از آذر 97 تا آذر 98؛ و سامانه مدیریت دانش دفتر تبلیغات اسلامی و برگزاری نشست‌ و کرسی‌ علمی از برنامه‌های روز اول نمایشگاه و افتتاحیه می‌باشد.

* برنامه های مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر را تبیین بفرمایید؟
مراسم اختتامیه از ساعت 9 صبح شروع می‌شود . در ادامه برنامه،  اینجانب به عنوان مسئول هفته پژوهش و پنجمن نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی گزارشی از برنامه‌های نمایشگاه در مدت یک هفته ارائه خواهم نمود. در ادامه برنامه،  حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مریجی معاون محترم آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رییس دانشگاه باقرالعلوم(علیه‌السلام) ایراد سخنران می‌کند، سپس سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ذوعلم معاون محترم وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش را خواهیم داشت و پایان بخش مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر، تقدیر از برترین‌های برگزارکنندگان هفته پژوهش و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی خواهد بود.

* نکته پایانی.
   در پایان از رئیس محترم دفتر تبلیغات اسلامی جناب حجت الاسلام و المسلمین واعظی، معاونین و مدیران محترم دفتر تبلیغات اسلامی به ویژه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر لک زایی معاون محترم پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، که با تدبیر، هدایت و برنامه‌ریزی بزرگواران این نمایشگاه در پنجمین سال خود برگزار می‌شود کمال تقدیر و تشکر را دارم همچنین از همراهی و مساعدات همه نمایندگان معاونت‌ها و مدیریت‌های دفتر تبلیغات اسلامی و معاونان، مدیران وهمکاران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کمیته‌های نمایشگاهی خصوصا کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات که تلاش ویژه‌ای در  برگزاری این نمایشگاه نمودند  سپاسگذارم و امیدوارم این تلاش‌ها مقبول درگاه حضرت حق قرار گیرد و افتخاری  دیگر بر افتخارات دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه پژوهش و فناوری باشد.

منبع:پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )

09:221398/9/25
تعداد بازدید: 833
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 834
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما