معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تبیین کرد:

نحوه انتخاب برترین های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: طبق دستورالعمل ها  و آیین نامه ها،در هیچ یک از  انتخاب برترین های پژوهشی محدودیت انتخاب برتری نداریم و هر پژوهشکده یا هیئت علمی و محققی که بتواند امتیازهای مد نظر را کسب کند، به عنوان برتر انتخاب خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یعقوب نژاد در گفت و گویی با ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت:معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، فعالیت‌های متنوعی را از جمله عملیات پژوهش را در این پژوهشگاه بر عهده دارد یعنی پژوهشی که انجام می شود باید از جنبه های مختلف مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد تا محصولی که توسط هیئت علمی، محققان و همکاران علمی ما در این مرکز علمی بزرگ، تدوین می‌شود به درستی تهیه و برای جامعه علمی منتشر شود. 
وی گفت:یکی از کارهای اساسی که در معاونت پژوهشی صورت می‌گیرد بررسی ارزیابی فرآیندی آثار ارسالی از پژوهشکده‌ها و مراکز بود که آیا با دستورالعمل‌ها انطباق داردیا خیر؟
معاون پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد:از آذر ۹۷ تا آذر ۹۸ تعداد ۷۶ اثر از این جهت بررسی شده. یکی از کارهایی که انجام شده بررسی گزارش عملکرد ماهیانه اعضای هیئت علمی و محققان رسمی است.
وی با بیان این که یکی از کارهای مهم این معاونت، بررسی فعالیت‌های پژوهشی اعم از اعضای محترم هیئت علمی و محققان رسمی است افزود: این روند ماهیانه و به صورت منظم برای ۱۴۲ هیئت علمی و محقق انجام می شود. کنترل بررسی قراردادهایی که با محققان یا با ناظران بسته می‌شود و همچنین متمم تحقیق‌های پروژه ای از دیگر خدمات پژوهشی مورد انجام  در این معاونت است.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوب نژاد  اظهار داشت:همزمان با هفته پژوهش در ۵ محور بررسی جهت انتخاب برترین‌های پژوهش بین 12 مرکز و پژوهشکده‌، 33 گروه فعال و همچنین بین ۱۴۲ محقق و هیئت علمی در بخش‌هایی مثل وضعیت علمی و وضعیت تعاملی صورت می‌پذیرد.
 وی با اشاره به این که  طبق دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه ها در هیچ یک از این موارد محدودیت انتخاب برتری نداریم. هر پژوهشکده یا هیئت علمی و محققی که بتواند امتیازهای مدنظر را کسب کند به عنوان برتر انتخاب خواهد شد. 
معاون پژوهشی  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خصوص انتخاب نشریات برتر این پژوهشگاه نصریح کرد:
مجلات ، نیز  از این جنبه  بررسی می‌شوند که طبق آئین نامه ای که وجود دارد. ۱۷ مجله در ارزیابی قرار گرفتند و از میان این ها مجلاتی برتر شدند. اما اینکه از میان مجلات، از میان پژوهشکده‌ها، از میان اعضای هیئت علمی و محققان، از میان گروه ها چه کسی برتر هست در روز انتخاب برترین ها، اعلام خواهد شد.
وی افزود:در بخش نظارت بر عملیات پژوهش ۱۶۴۲ دستور پرداخت، بیش از ۱۰۰ فرم از شناسه‌های موظفی هیئت علمی و بیش از 30 سمینار پروژه بررسی و تعیین تکلیف شدند.
حجت الاسلام و المسلمبن یعقوب نژاد اظهار داشت: علاوه بر ارتباطاتی که با مجموعه‌های بیرونی اعم از وزارت علوم، مؤسسات پژوهشی هم طراز داشتیم، با بخش‌های مختلف کشوری و داخل قم نیز ارتباطات داشتیم‌، با بخش های مختلف کشوری و داخل قم نیز ارتباطات برقرار کردیم.

وی اهتمام نسبت به مسئله محوری را از موضوعات  بسیار مهم دانست که همواره مد نظر بوده است و خاطر نشان کرد:از طریق ارتباط با قطب های فکری و فرهنگی که ۱۴۷ برنامه در سال جاری از برنامه پیشنهادی پژوهشکده ها بوده که به این قطب‌ها ارجاع شده و وضعیت پیشرفت ۴۱۱ پروژه از پروژه های قطبی، پیگیری و بررسی شده که این‌ها از بحث های اهتمام به مسئله محوری است که در این مجموعه صورت گرفته است.
 
منبع:اخبار روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی

13:591398/9/23
تعداد بازدید: 278
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 279
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما