فضلنلمه اخلاق65
فصلنامه علمی ترویجی اخلاق شماره65 سردبیر فصلنامه علمی ترویجی اخلاق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: شماره 65 پیاپی فصلنامه علمی ترویجی اخلاق منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر هادی اظهار داشت: هر علم قلمرو ویژه‌ای دارد و موضوع، تعریف و اهداف هر علم با علوم دیگر متفاوت است. با این وصف، گاهی مقایسه میان دو علمِ متقارب‌الموضوع، افق‌های جدیدی را به روی محققان می‌گشاید و مباحث دو علم را گسترده‌تر می‌کند و به ژرفای آن‌ می‌افزاید.



وی با بیان این که دو دانش اخلاق و روان‌شناسی، تقارب زیادی با یکدیگر دارند و گاه این تقارب چنان شدید است که پرداختن به یک مبحث اخلاقی، بدون سخن‌گفتن دربارۀ موضوعات مرتبط روان‌شناسی ممکن نیست، افزود: بررسی هم‌زمان یک مسئله از دو دیدگاه اخلاقی و روان‌شناسانه و مقایسۀ دیدگاه‌ها، نتایج ملموسی‌تری را در اختیار محققان قرار می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که آن مسئله، کاربردی و به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود و مخاطب با آن بهتر رابطه برقرار می‌کند.
سردبیر فصلنامه علمی ترویجی اخلاق تصریح کرد: در این شماره سعی شده است رابطۀ دانش اخلاق و دانش روان‌شناسی در مسائل گوناگون تبیین و دیدگاه‌های جدیدی به نمایش گذاشته شود.
وی اظهار داشت: مقاله‌های ارائه شده در «ویژه‌نامۀ اخلاق و روان‌شناسی» به‌ترتیب عبارت‌اند از «عوامل و مؤلفه‌های تاب‌آوری از منظر قرآن و روایات»، «مدیریت جنسی خانواده و نقش آن در اخلاق‌مداری و سلامت جنسی فرزندان»، «بررسی تطبیقی خودگرایی و دیگرگرایی روان‌شناختی و تبیین دیگرگرایی خداسو»، «دیگرگروی و شواهد روان‌شناختی در حوزۀ روان‌شناسی اخلاق»، «کشف سازه‌های شخصیت اخلاقی در متون اسلامی؛ یک مطالعۀ کیفی» و «معرفی و بررسی انتقادی سازکار‌های گسست اخلاقی بندورا در توجیه رفتار غیراخلاقی از منظر شهود فطری اخلاقی».
حجت الاسلام و المسلمین هادی گفت: امید است مقالات این شماره برای اخلاق‌پژوهان و روان‌شناسان کارآمد باشد و گوشه‌ای از رابطۀ میان دو دانش اخلاق و روان‌شناسی را برای آنان تبیین کند.
علاقه مندان برای دریافت و مطالعه نسخه الکترونیک این شماره از فصلنامه می توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه به نشانی www.Aakhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir مراجعه نمایند.

 

📚 فصلنامه علمی ترویجی اخلاق

📗 شماره ۶۵ پیاپی
📙 ۲۱۹ صفحه

منبع: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اصفهان
کلمات کليدي
روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان, اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 744
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما