اخبار
1399/12/18 دوشنبه
  • فلسفه‌ورزی نوعی معنویت است / فزونی مؤلفه‌های معنوی نزد سهروردی و ملاصدرا
    عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار کرد: مؤلفه‌های معنوی در فلسفه اشراقی سهروردی یا ملاصدرا بیشتر از فلسفه ابن کَندی یا ابن سینا وجود دارد. بنابراین به اعتقاد بنده، خود فلسفه‌ورزی نوعی معنویت است. در دیگر علوم نیز باید بررسی کنیم مؤلفه‌های معنوی چگونه یافت شده و چگونه ولو ناخودآگاه لحاظ می‌شوند.
1399/12/18 دوشنبه
1399/12/17 يكشنبه
1399/12/17 يكشنبه
1399/12/17 يكشنبه
  • حکمرانی اخلاقی در گام دوم انقلاب
    دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معتقد است معضل امروز کشور که اخلاق متفاوتی را در میان مسئولان ایجاد کرده، افزایش فاصله آنها با مردم است، لذا اولین اقدام شفاف‌تر شدن رابطه و تعامل بین مردم و مسئولان است و منظور از شفاف‌‌تر شدن هم مردمی‌تر شدن مسئولان است.
1399/12/17 يكشنبه
  • معنویت‌پژوهی به شکل مکتبی تعریف شود
    دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار کرد: در بحث معنویت، مهم‌ترین و زیرساختی‌ترین مسئله ما شناخت ماهیت آن است؛ وقتی معنویت اسلامی را تعریف می‌کنیم باید به تعریف مکتبی آن و بپردازیم. در واقع معنویت اسلامی باید جهت‌دار و دارای هدف باشد.
رویدادها
آثار علمی

کتاب ها

نشریات

نشست های علمی

یادداشت ها و مقالات

کتاب ها

نشریات

نشست های علمی
  • کرسی ترویجی «افسانه ابن سبا؛ گزارش
    این کرسی ترویجی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ذاکری به عنوان ارائه دهنده بحث و حجت الاسلام و المسلمین دکتر یدالله حاجی زاده در جایگاه ناقد، روز یکشنبه بیست و دوم دی ماه ساعت ده صبح در سالن کنفرانس علامه طباطبائی مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد. 
  • کرامت ذاتی تابع سیره عقلاست
    ـ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امروز میزبان کرسی ترویجی نقد و نظر با موضوع «تبیین جایگاه فقهی کرامت» با حضور استادان حوزه علمیه بود؛ خادمی کوشا در این کرسی بر تعارض کرامت مدنظر عقلا با قرآن تأکید کرد و ایازی، کرامت ذاتی را تابع سیره عقلا می‌دانست.

یادداشت ها و مقالات

معرفی کتاب هفته

این مجموعه در پی بیان تأملاتی است در امکان مطالعات دینی در موضوعات تمدنی و ضرورت مطالعات تمدنی در موضوعات دینی، این دو رویکرد، نوعی مواجهه با اندیشه سکولار در عرصه های کلان اجتماعی است تا نگرش تمدنی را در تفسیر ادیان (اعم از اسلام، مسیحیت و یهودیت) توصیه کند و بر قابلیت های ادیان در تدبیر و طراحی تمدن ها تأکید نماید بخش های اصلی این کتاب عبارتند از: 1 .ماهیّتِ تمدّن 2 .ماهیت مطالعاتِ تمدنی 3 .حکمت عملی، حکمت تمدنی 4. الهیاتِ تمدّنی 5. جامعه، فرهنگ و تمدّن در تفکّر و تجربه صوفیان مسلمان 6 .فرهنگ تکثر گرای غربی و چالش های نوپدید آن در زیست و هویت مسلمان شرقی 7 .اسلام و تمدّن در اندیشه حسن حنفی و مالک بن نبی‌ 8 .درآمدی بر الهیات عملی در اندیشه دینیِ مدرن 9 .الهیات و فرهنگ مروری بر تطورات فکری الهی­دانان مسیحی در مطالعات فرهنگی
 
گفتگوهای علمی
گزارش تصویری
پایگاه های اطلاعاتی علمی پژوهشی
ویدئو ها
[Part_Lang] [Part_Search]
[Part_TopMenu] [Part_Banner]
[Part_Tab1] [Part_Tab2]
[Part_Adv]
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما