حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در شصت و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت که از 15 تا 25 آذرماه در بیروت لبنان برگزار می شود، شرکت کرده است.

این نمایشگاه که در منطقه سی ساید آرینا می باشد در مرکز شهر و زیر نظر انجمن فرهنگی عربی و با همکاری اتحادیه ناشران لبنان برگزار می شود. از 235 غرفه در نمایشگاه، 170 غرفه به انتشارات عربی و 65 به مراکز خارجی اختصاص دارد و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هم با مجموعه ای از کتب عربی منتشر شده در این پژوهشگاه حضور دارد.
کویت، عمان، مصر، سودان، لبنان، سوریه کشورهای عربی زبان و ایران، اوکراین، ترکیه و قبرس از کشورهای خارجی شرکت کننده در نمایشگاه هستند و ناشران ایرانی را پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جامعة المصطفی، دانشنامه جهان اسلام، دفاع مقدس و سوره مهر تشکیل می دهند.
فادی تمیم، رئیس انجمن فرهنگی لبنان در مراسم افتتاحیه گفت: شصت‌ودومین نمایشگاه کتاب بیروت بر اندیشه و ادبیات عربی و دغدغه‌های فرهنگ و اهالی فرهنگ متمرکز است و امسال کنفرانس‌ها و همایش‌های متعددی درباره وضعیت نشر و کتاب و کتابخانه‌ها و واقعیت اجتماعی و انسانی در فلسطین و آفاق بهار عربی برگزار خواهد شد.
«فؤاد السنیوره» به نمایندگی از سعد حریری نخست‌وزیر لبنان به عنوان بالاترین مقام رسمی، این نمایشگاه را افتتاح نمود.
همچنین محمدمهدی شریعتمداری رایزن فرهنگی ایران در این مراسم حضور داشتند.


 
منبع:تولید محتوای مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

08:201397/9/20
تعداد بازدید: 123
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 124
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما