مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی عنوان کرد؛

غنی سازی کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی 

وحید شریفی: 1000 جلد کتاب چاپ شده ديجيتال تخصصي در موضوعات له و عليه عرفان و تصوف،  هم اکنون در پایگاه کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به آدرس www.dtelib.ir  بارگذاری و قابل دسترس می باشد.

به گزارش  روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از  روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، وحید شریفی مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی گفت:
با توجه به رسالت اصلي پژوهشکده اسلام تمدني در خراسان که مطالعه و بررسي مؤلفه هاي تقويت کننده تمدن سازي و ظرفيت هاي شاخه هاي مختلف علوم اسلامي در تمدن زائي است، و از جانبي ديگر بازخواني ظرفيتهاي عرفان و تصوف اسلامي مي تواند ضمن تقويت ادبيات توصيفي تمدن، اهميت اين شاخه از علوم اسلامي را در نظام هماهنگ تمدن مسلمين معلوم سازد. لذا ضروري است که جایگاه اصلی عرفان و تصوف در مرکز هندسه تمدن اسلامی‌ نشان داده شود، و در نگاهی دیگر تبیین گردد که عرفان آورده‌های پرباری در ساخت تمدن اسلامی دارد.
وی ادامه داد: مطالعه آموزه هاي عرفان نظري و عرفان عملي و عملکرد آنها در گستره تاريخ تمدن، نيازمند تهيه و تأمين منابع مرتبط مي باشد که از طريق زحمات کارشناسان این کتابخانه به شطر وسيعي از آن دست يافتيم. با توجه به تنوع اين منابع که در طول بازه زماني قريب 1200 سال و به زبانهاي مختلفي همچون عربي، فارسي و اردو و ترکي، به نظم و نثر، کتابت و تأليف شده؛ شناسائي أمهات مصنفات مدونه و نيز نويسندگان تراز اول در اين زمينه، مقدمه تهيه روشمند اين منابع بوده است.
مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی افزود: بحمدلله با زحمات کارشناسان اداره کتابخانه شیخ بهایی   1000جلد کتاب چاپ شده ديجيتال تخصصي در موضوعات له و عليه عرفان و تصوف، که مشتمل بر آثار تدوين شده در بازه زماني طولاني تاريخ تصوف مي باشد، هم اکنون در پایگاه کتابخانه دیجیتال تحت وب به آدرس www.dtelib.ir  بارگذاری و قابل دسترس می باشد.
شریفی در پایان گفت: شايان ذکر است اين مجموعه غير از کتب منتشره در ايران، شامل کتابهاي کمياب چاپ مصر، بيروت، عراق، ترکيه، هندوستان و پاکستان هم مي شود. 

 
منبع:اخبار پژوهشکده اسلام تمدنی
كلمات كليدي : اخبار پژوهشکده اسلام تمدنی , وحید شریفی

تاریخ خبر: 1399/3/12 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 70 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 71
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما