معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد:

پیگیری ۴۰ پروژه پژوهشی مرتبط با فقه سیاسی و ولایت فقیه در دفتر تبلیغات اسلامی

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از پیگیری ۴۰ پروژه پژوهشی در ارتباط با فقه سیاسی و ولایت فقیه خبر داد و گفت: در حوزه آموزش نیز آماده انتقال تجارب خود هستیم.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» که به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط حضرت امام خمینی(ره) در حوزه علمیه نجف به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ما از چهار سال پیش به این مسأله رسیدیم که باید مباحث مربوط به ولایت فقیه و مردم سالاری را ترویج و تبیین کنیم، چراکه هر نظریه ای برای این که به خوبی اجرا شود، باید پشتوانه علمی و دانشی آن نیز پیوسته به روز شود.

وی گفت: امام خمینی(ره) در درس ولایت فقیه خود در نجف می‌ فرمودند که این جا مجال بحث تفصیلی نیست و بر طلاب و فضلای حوزه است که این مسأله را دنبال کنند و الحمدلله در این چند سال قدم های خوبی برداشته شده و در چند بخش برنامه هایی برگزار شده و برخی هم برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی آماده انتقال تجارب خود در این زمینه به مراکز دیگر است، تصریح کرد: در حوزه مباحث آموزشی تلاش کرده ایم تا موضوع فقه حکومتی و همین طور دیگر جوانب بحث ولایت فقیه از جمله فلسفه سیاسی، کلام سیاسی، تفسیر سیاسی قرآن، اخلاق سیاسی و از جمله خود فقه سیاسی در مقاطع ارشد و دکتری اجرا شود.

وی افزود: دانشگاه باقرالعلوم(ع) در مقطع کارشناسی ارشد فقه سیاسی دانشجو می‌ پذیرد و برای دکتری نیز در مرحله پایان اقدامات هستیم و همین طور برگزاری دوره های تربیت مربی ولایت فقیه نیز برگزار خواهیم کرد که سرفصل های آن نوشته شده و برای اخذ مجوز به شورای عالی حوزه رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: در بخش پژوهش نیز ۴۰ پروژه در حال پیگیری است که از جمله تهیه درس نامه های ولایت فقیه برای مقاطع سطح دو، سه و چهار است که در این قسمت عمدتاً پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه فعالیت های خوبی داشته است و همچنین شبکه ای از نخبگان علمی در این موضوع وارد کرده ایم.


وی خاطرنشان کرد: بحث دولت سازی به فعالیت های میز اضافه شده و امیدواریم بتوانیم این دغدغه ها را که امام راحل فرمودند به این بحث پرداخته شده و این که رهبری فرمودند که بحث دولت سازی را بسط دهیم، بتوانیم این مسأله را فرهنگ سازی کنیم چرا که گاهی اوقات برخی از اشکالاتی که پیش می آید، مربوط به این می شود که این ایده درست توضیح داده نشده است و در بحث ولایت فقیه، برخی حرف هایی را با ذهنیت دیگری مطرح می کنند و اقداماتی را انجام می دهند.
منبع:پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )
عكس هاي مرتبط :
كلمات كليدي : بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط امام(ره) , حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی

تاریخ خبر: 1398/11/12 شنبه
تعداد بازدید کل: 1469 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1470
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما