رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

هر نهاد انقلابی باید نسبت خود را با بیانیه گام دوم انقلاب بسنجد


رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: آن جایی که بیانیه گام دوم انقلاب از تمدن سازی و عدالت و مبارزه با فساد صحبت می کند ما باید به عنوان یک نهاد علمی، پژوهشی و فرهنگی ببینیم چه حجمی از فعالیت های علمی ما باید به سمت تولیدات علمی انضمامی و عینی برای حل مشکلات نظام برود و چه حجمی از فعالیت ما باید صرف مباحث نظری شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در نشست صمیمی با مدیران و کارکنان این دفتر که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، با اشاره به 40 ساله شدن انقلاب اسلامی در اوج دشمنی ها و جنگ روانی دشمن علیه نظام ابرازداشت: باید بابت این نعمت خدا را شاکر باشیم که مردمی آ گاه و انقلابی اصیل و مردمی داریم.
وی با اشاره به جلسه هیأت امنا و مدیران دفتر با مقام معظم رهبری، این جلسه را خوب توصیف کرد و افزود: مقام معظم رهبری تعلق خاطر به این دفتر دارند و چندین بار در سال،گزارش دفتر را می گیرند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ایشان علیرغم اشتغال زیاد چنین جلس های را قبول کردند و در مواضع متعدد از عملکرد دفتر در گذشته و از کارهایی که در آینده انجام خواهد شد ابراز رضایت کردند و این حاصل کار تمام مدیران، کارکنان و اعضای هیأت علمی دفتر است.
وی در رابطه با بیانیه رهبر معظم انقلاب برای گام دوم انقلاب گفت: از یک جهت خطاب این بیانیه حوزه علمیه نیست و خطاب جوانان هستند و در متن بیانیه مأموریت  خاصی را متوجه نهادهای مختلف نمی کند ولی به نظر من یکی از رسالت های هر فرد و یا گروه دلبسته نظام این است که نسبت خود را با بیانیه بسنجد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی بیان ضعف ها و نقص های نظام و فاصله گرفتن از برخی ارزش ها و بنیان های انقلاب را نشانه نگاه منصفانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم دانست و گفت: با توجه به این بیانیه وظیفه ما به عنوان یک نهاد انقلابی این است که ببینیم ما چه سهمی می توانیم برای تحقق آرمان های انقلاب ایفا کنیم و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی ما در رابطه با صیانت از گفتمان انقلاب اسلامی به چه سمتی باید برود.
وی اظهار داشت: از آن جایی که این بیانیه از تمدن سازی و عدالت و مبارزه با فساد صحبت م یکند ما باید به عنوان یک نهاد علمی، پژوهشی و فرهنگی ببینیم چه حجمی از فعالیتهای علمی ما باید به سمت تولیدات علمی انضمامی و عینی برای حل مشکلات نظام برود و چه حجمی از فعالیت ما باید صرف مباحث نظری شود؛ بنابراین باید در بحث پژوهش و آموزش و فعالیت های فرهنگی، هنری و تبلیغی بیشتر تأمل کنیم.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأ کید بر این که این نظام و این انقلاب با کیان اسام و تشیع گره خورده است، افزود: بیانی که امام خمینی(ره) با سادگی فرمودند که «اگراین نظام شکست بخورد اسام سیلی خواهد خورد که شاید تا صد سال دیگر نتواند بلند شود »یک واقعیت است.
وی ادامه داد: تک تک ما فارق از هر گونه نگاه باید این را درک کنیم که هویت و کیان تشیع،حوزه، روحانیت و دین در این مملکت با این نظام و انقلاب گره خورده است و اگر کوچک ترین حرکتی بتوانیم انجام دهیم که باعث پیشرفت انقلاب شود مأجوریم و اگر حرکت و رفتار ما تضعیف کننده این نظام و انقلاب باشد در تضعیف دین و دینداری سهیم هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی هدف غایی و نهایی تقویت داعش در سوریه و عراق را ازبین بردن تشیع و مکتب اهل بیت علیهم السلام دانست و ابراز داشت: اگر ما نسبت به مسأله انقلاب ومراقبت از شعارها و اصول انقلاب کوتاهی کنیم عندالله حقیقتا مؤاخذه خواهیم شد.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت ها و عدم نظارت کافی بر بخش های اجرایی و تقنینی، گفت: اگر با نگاه ریزبینانه نگاه کنیم چیزی جز یأس و ناامیدی برای ما حاصل نمی شود ولی اگر همانطور که مقام معظم رهبری نگاه می کنند به صورت کلان به حرکت انقلاب اسلامی نگاه کنیم حرکت به جلو و پیشرفت انقلاب را می بینیم و نسبت به آینده امیدوار می شویم.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ایستادگی در برابر فشارهای آمریکا برای اجرای طرح خاورمیانه بزرگ با محوریت اسرائیل در منطقه را از موفقیت های این انقلاب دانست وگفت: ما از 15 سال پیش که این طرح با حمله آمریکا به عراق شروع شد تا زمان حاضر بسیار مقتدر تر و قوی تر شده ایم و حتی در اقتصاد قابل مقایسه با کشورهای منطقه خلیج فارس نیستیم و پیچیده ترین تحریم ها هم نتوانسته جلو پیشرفت ما را بگیرد.
وی نسبت به آینده این انقلاب ابراز امیدواری کرد و گفت: وظیفه دینی، اخلاقی و اجتماعی ما این است که محکم بایستیم و مؤمنانه تاش کنیم و متعهدانه نسبت به آرمان های انقلاب حرکت کنیم و عذر هیچ کسی پذیرفته نیست که خود را کنار بکشد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: ما با این که امسال کمترین تخصیص را در بین این سال ها گرفته ایم و تنها 75 درصد بودجه تخصیص یافته است، خداوند متعال را شاکریم که جوری مدیریت شد که همه کارهایمان را انجام دادیم و چراغی را در دفتر خاموش نکردیم.

 
منبع:اخبار روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی
عكس هاي مرتبط :
كلمات كليدي : اخبار روابط عمومی , حجت الاسلام دکتر احمد واعظی

تاریخ خبر: 1397/12/26 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 115 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 116
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما